zondag 1 augustus 2021

Vinslöv, wassen

Campervakantie naar Zweden op Tripadvisor

Deel 7 dinsdag 13 juli 2021 

Wat vooraf ging (deel 6), Hörby Ringsjöstrand 

Vinslöv is een vrij klein plaatsje met een kleine camping bij een vijver (zeker geen meer), maar verder prima. De vrouw bij de receptie hielp ons prima. Wij hadden een mooi plekje achterin met stroom en wij konden onze eerste vakantie-was hier doen.

Mijn lief en zoon en hond deden een rondje rond de al genoemde vijver en ik maakte bij de camper alles gebruiksklaar. Ah, een twee- in plaats van driepolige stekker bij de stroompaal, een Zweedse achterbuurman zag mij prutsen met de gewone eigen kabel die wij ook mee hadden, zodat wij in elk geval stroom buiten hebben, maar zij dat ik bij Hanna wel een verloopstuk kon lenen. Dat kon! Prima geregeld. Ondertussen doen wij de was. Wij konden hier prima buiten eten en de camping liep wat voller met andere kampeerders die eigenlijk ook allemaal voor een nacht hier verbleven, een Duits gezin met kinderen en Deense jonge vrouw alleen in een tentje, maar iedereen was gewoon wat op zich zelf. Geen probleem.

Bij de wasserette hebben mijn lief en ik nog wel een Zweedse vrouw gesproken over koetjes en kalfjes (corona, vakantie en dat soort dingen). 's Avonds heb ik met mijn zoon de omgeving nog wat verkend en wij hebben hier heerlijk geslapen. Het is hier heerlijk rustig.

Grappig is, dat verschillen in de natuur met Nederland gaan opvallen. Ook hier in het zuiden van Zweden zie je al rendiermos, veel meer witte kwikstaarten dan in Nederland en hier vliegen bonte kraaien in plaats van de bij ons gangbare zwarte kraaien, maar nog geen eland. Wie weet morgen in deel 8 of een later deel.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver