dinsdag 3 augustus 2021

Habo, Vättern

Campervakantie naar Zweden op Tripadvisor

Deel 12 donderdag 15 juli 2021

Wat vooraf ging (deel 11) Hillerstorp, Store Mosse

's Middags vervolgden wij de route met mijn zoon achter het stuur verder noordwaarts, eerst over de E4 richting Jönköping en vanaf daar volgden wij de route aan de westelijke zijde van Vättern naar Habo in het landschap Västergötland.

Er was nog een wachtende voor ons bij de kleine receptie van deze camping, maar toen wij aan de beurt waren werden wij vriendelijk geholpen. Wij hadden een ruime plek achter op het terrein. Weer even terug naar de beheerder om een verloopstuk voor de stroom te lenen, die werd even later door een van zijn medewerkers (zonen?) gebracht. Onze hond moest er weer even uit. Ik ben even richting strand en haven gelopen. Dat ziet er goed uit een mooi zandstrand, maar er mogen geen honden, heuvels aan de overkant van dit grote langgerekte meer. Dat met de hond lossen wij wel op. Straks even zwemmen. 

Met zijn allen gingen wij zwemmen, want het was weer warm weer vandaag. Eerst mijn lief en mijn zoon, terwijl ik iets achter het strand met onze hond wachtte op de grens met het terrein van Domsand småbåtshamn (de jachthaven). Daarna ging ik met mijn zoon te water. Een heerlijke stevige zandbodem, heerlijk zwemmen hier.






Na het zwemmen en tijdens de warme hap hadden wij buren. Op een camping krijg je dan of je wilt of niet van alles mee. Het waren (zo te zien) een echtpaar. Zij wisselden nauwelijks een woord met elkaar. De man was constant aan het bellen (handsfree) en ondertussen zijn tourcaravan aan het neerzetten. Ook na het bellen werd er niet veel met elkaar gepraat. Vakantie, gezellig he? Voor ons wel, voor hun weet ik het niet.

's Avonds speelden wij weer onze traditionele 2 potjes Jatzee. Aan de uitslag van die avond heb ik geen herinneringen meer. Morgen rijden wij verder naar het noorden langs dit meer en bij Hjö beginnen wij aan de oversteek richting het grootste meer van Zweden Vänern (deel 13).

Meer over en vanuit Habo staat in onderstaande stukjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver