woensdag 18 augustus 2021

Schobüll, pier

Campervakantie naar Zweden op Tripadvisor

Deel 34 dinsdag 27 juli 2021


Na het ontbijt en de ronde met de hond zaten wij om 10 uur in de camper voor de rit naar Duitsland. Weer een grens over, komt er corona-controle? Wij wonen toch in een op dat moment rood of donkerrood land. Wij rijden deze vakantie veel over b-wegen, zo ook vandaag. Bij het tweelingdorpje Rudbøl (DK) - Rosenkranz (D), over een heel klein weggetje passeerden wij de grens. Niets van douane, fijn, dat scheelt weer.

Wij rijden Noord-Friesland in en onze eerste bestemming is Husum, om daar boodschappen te doen en even bij de zee te kijken, want van 5 jaar eerder weten mijn vrouw en ik, dat je bij Husum wel leuk bij het Wad kan komen. Eerst stopten wij bij de Rewe supermarkt waar zoonlief en mijn lief samen de boodschappen gingen doen. Ondertussen liet ik onze hond even uit in de buurt. Daarna zochten wij de zee op. Het grappige was, dat wij niet bij dezelfde plek uitkwamen waar wij 5 jaar daarvoor waren, maar een paar kilometer noordelijker bij het dorpje Schobüll. Maakt niet uit, is ook een mooie plek.

Hier lagen aan de weg wat restaurantjes met daarachter een camping en daarachter weer de Waddenzee. Wij schoven aan op het gezellig drukke terras van Heike's Café Seeblick en mijn lief haalde binnen 3 koffie (Duits dus wat slap), maar met heerlijk lekker gebak. Er was maar een meisje aan het werk in de keuken. Een wonder hoe zij dit allemaal draaiende houdt. Toen wij klaar waren heb ik onze koppen en schoteltjes dan ook maar weer netjes naar binnen gebracht.

Daarna is het tijd voor ons allemaal om nog even de beentjes te strekken. Wij liepen de camping over naar de Waddenzee, het is eb en er is een oude houten pier net als aan het begin van de vakantie in Trelleborg. Daar op de camping kon je zo de pier op. Op die Seebrücke hier in de Waddenzee, moesten wij de mededeling van Herr Bürgemeister op het bord voor de pier eerst even negeren, dat er geen honden op de pier mogen. Wat kan die lieve hond van ons nou voor kwaad. Bovendien is het hier niet bepaald druk. Ach en hier is het wel even genieten aan zee, mooier dan bij Højer, omdat mijn zoon en ik ook nog even heerlijk in de drek hebben gestaan.

Weer instappen en verder Duitsland in. Wij gaan naar Glückstadt waar wij het veer naar Wischhafen nemen net als vorig jaar (deel 35).



Seebrücke en Waddenzee bij Schobüll boven Husum




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver