vrijdag 13 augustus 2021

Fuglebjerg, frikadelburger


Deel 30 zondag 25 juli 2021

Wat vooraf ging (deel 29)Store Heddinge, Stevns Fyr

's Morgens in Højerup hebben wij nog even een wandelingetje gemaakt bij het kerkje en het klif. Toen vertrokken wij. Eerst gingen wij even naar het dorp Store Heddinge, waar mijn lief en mijn zoon boodschappen haalden in de Aldi, daarnaast gingen mijn zoon en ik nog even naar de bouwmarkt ernaast. Hij wilde een heel klein schroevendraaiertje om aan zijn laptop te sleutelen. Dat was daar niet.

Rønnede Kro in Rønnede


Het was best een aardige rit, langs veel akkers met graan. weilanden en wat bos en een vlak of glooiend landschap. Dorpjes met gele, rode en vakwerkhuisjes, best aardig. Voor de verandering was het trouwens niet echt een zonnige dag.

Tegen twaalven begonnen wij echte zin in koffie te krijgen. Wij keken even op Google Maps of er op of nabij de route iets open was en ja Landevejsgrillen in Fuglebjerg gaat om 12 uur open en ligt op route.
Wij bestelden alle drie koffie, mijn lief en zoon een ham- of cheeseburger en ik een frikadelburger.

Wij kregen drie heerlijke grote bekers koffie, hadden wij gelijk genoeg en mijn broodje was het eerst klaar heerlijk in plakken gesneden Deense frikadel met als garnering rode kool en augurk tussen het broodje. Daar kan geen hamburger aan tippen. Sinds onze eerste vakantie naar Denemarken, waar ik op het station in Hamburg een frikadel kocht, ben ik al gek op dit soort gehakt (niet te verwarren met onze frikandel).

Wij verlaten Landevejsgrillen weer

Na een dik half uur pauze in dit leuke goedkope wegrestaurantje vervolgden wij onze weg weer richting Kerteminde (deel 31).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver