woensdag 4 augustus 2021

Hjo, hamn

Campervakantie naar Zweden op Tripadvisor

Deel 13 vrijdag 16 juli 2021

Wat vooraf ging (deel 12) Habo, Vättern

's Morgens ging ik nog even met onze hond het bos in achter de camping. Ik vind dat toch wel leuk overal dat rendiermos op bomen, keien en de grond (deel 14), heel anders dan in Nederland.

rendiermos
Ontbijten, wc legen, vuilwatertank legen, water vullen, stroomkabel inleveren en weer verder. Op naar Hjo een eind noordelijker aan het meer. Een aardige rit  langs  Vättern met zo nu en dan op rechts een glimp van het meer. In Hjö waar wij door een leuk straatje met veel  houten huizen het stadje in reden tijd voor een pauze.

Wij rijden Hjö binnen.

Ik had het plan opgevat om in natuurgebied Hjöans Dalgång te gaan wandelen een riviertje door de stad. Dit lag binnen de bebouwing van de stad opgesloten en hebben wij uiteindelijk niet gedaan. Misschien waren mijn verwachtingen wat te hoog, dit gebiedje is natuurlijk niet te vergelijken met bijvoorbeeld Store Mosse en in tegenstelling tot gisteren hebben wij vanmorgen wat saai grijs weer. In plaats daarvan gingen dan maar bij de vlakbij gelegen haven aan het meer kijken en nog wat in het stadje rondkijken. Daarna gingen mijn lief en zoon nog even naar de Systembolaget (slijter), ze haalden alleen wat rosé en daarna weer mijn lief en ik naar de ICA supermarkt  waar wij ook onze camper hadden geparkeerd.

Onder het genot van Ace of Bass in de ICA kochten wij onder andere Pripps Blå 0.0% bier, hoe Zweeds wil je het hebben en na genot van een bak  koffie in de camper vervolgden wij onze weg naar Sjötorp aan Vättern (deel 15).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver