maandag 22 mei 2017

Assen Peelo – Circus

15-7-2007 Met zijn vieren met onze boot op vakantie (pa + ma, 2 jonge (bijna) pubers en een stokoude hond)

Onze vaarvakanties in Nederland

De dag begon zonnig in Hoogersmilde. Na 't ontbijt wilden wij al snel vertrekken, water bijgevuld en wc geleegd. Op naar Assen. Nou dat viel 's-morgens tegen. Één bruggenwipper bediende meerdere bruggen en voor 't schoft zaten wij niet in de stroom en moesten wij steeds voor bruggen wachten Tussen half 11 en 12 waren wij nog geen 5 kilometer opgeschoten tot Smilde in de Drentse Hoofdvaart. Na 't schoft hadden we wel de goeie stroom en voeren wij redelijk vlot onder alle bruggen door en 't was inmiddels wat gaan druppelen. Vijf meter omlaag in sluis Peelo te Assen en nu liggen wij mooi laag onder de wijk op een oud steigertje een kleine kilometer van de sluis in de wijk Marsdijk. In deze wijk heten alle straten Lange Bree. Mijn zoon en ik gingen na de nodige Spätlese wijn* (mijn vrouw en ik) te fietsen, Assen verkennen. Nog geen 300 meter van de boot was circus Solero met zijn tent, met o.a. kamelen daar tegenover de Lidl, da's mooi!

*Tekst van mijn zoon in het logboek van vandaag.
'Papa heeft bij een huis volgens hem een fabriek nog geplast en toen zag een vrouw dat'.

Wij gingen verder met onze verkenning, maar het is hier zo onlogisch qua verkeer, in het centrum zijn wij niet geweest, maar ja ook niet nodig. Eindelijk terug, gauw eten gemaakt, macaroni... en... naar het circus, want de voorstelling zou 7 uur beginnen. Even voor zevenen zaten wij met zijn vieren daar op het parket in een mooie tent. Eerst een optreden van Mini en Maxi, een paard en een pony, daarna een act in de nok op zo'n schommeltje, clowns, acrobaten en dat allemaal opgevoerd door slechts 6 artiesten, 4 vrouwen en 2 mannen. Het was heel leuk.  Achter de tent was ook nog 'n baby-kameeltje.

Na afloop nog lekker even gekapperd door mijn lief en mijn zoon en ik hebben 's avonds om 10 uur nog even gezwommen in het kanaal.

De andere dag voeren wij weer verder in de richting van Groningen via De Punt en Eelde.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver