donderdag 25 mei 2017

Cambuur - DS '79, twee legendarische wedstrijden.

Als geboren Leeuwarder ben ik vanzelfsprekend Cambuur supporter. Toen ik er nog woonde, bezocht ik ook veel wedstrijden in het Cambuurstadion.

Een legendarische wedstrijd was SC Cambuur - DS '79 in april 1987. Fritz Korbach was destijds trainer van Cambuur, Simon Kistemaker trainer bij DS '79, zoals FC Dordrecht toen enige jaren heette.

Na een paar minuten spelen stond het in een bijna vol stadion al 2-2, DS '79 kwam ook nog met 2-4 voor. Toen in de rust de kassa's gesloten waren, stroomde de Lunato kermis op het Cambuurplein leeg en het stadion nog verder vol. Uiteindelijk won Cambuur met 6-5. Korbach had spits Jos Peltzer voorin gezet die dag, maar voorin was ie nauwelijks te vinden.

20 Juni 1987 was ik weer present met een groep vrienden bij Cambuur - DS '79 in een propvol stadion. De laatste wedstrijd in de nacompetitie. Bij winst zou SC Cambuur voor het eerst promoveren naar de eredivisie. Helaas, DS '79 won en promoveerde. Het zou nog tot 1992 duren tot Cambuur zich na het kampioenschap van de eerste divisie voor het eerst eredivisionist zou noemen.

Dat kampioenschap heeft mij trouwens nog wel een gewonnen weddenschap opgeleverd. Ik had het in de winter al voorspeld....

2 opmerkingen:

  1. Mooie tijden. Vaak volle bak. Carlo de leeuw is helaas vandaag op 13 feb 2020 overleden. Hij was 1 van de grootste redenen dat ik naar het Cambuur stadion ging. Rip Carlo.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver