vrijdag 19 mei 2017

Steenwijk, Rams Woerthe



Uit ons boot-logboek
2 augustus 2010 Met zijn vieren met de boot op vakantie, mijn dochter van 16 schrijft.

Vanochtend lagen wij in Steenwijk. ‘Broer (15jr)’ was al om half 8 wakker om te computeren. De rest heeft toen geprobeerd om nog wat te slapen. Toen zijn mama, papa en ik onder een lekkere warme douche gekropen. ‘Broer’ niet dus die stinkt nog blégh. Na het douchen zijn mama en ik naar de C1000 gegaan. De C1000 was slecht gespiegeld en slecht bijgevuld. Toen hebben we ontbeten waarna ik nog even heb gecomputerd, waarna we naar de ‘stad’ zijn geweest. Toen zijn we gaan varen. Papa ‘vaarde’ eerst nog verkeerd. Toen kwamen we in Belt-Schutsloot waar we nu dus liggen. We hebben net het eten op kip, sla en aardappelen. ‘Broer’ en papa gaan zo naar de skatebaan en mama en ik gaan Alice in Wonderland kijken. Van papa mag ik het er eigenlijk niet inzetten, dat hij verkeerd voer, maar hij heeft bij de brug door rood gevaren! Ook groen, maar we doen alsof het niet zo is en buiten de vaargeul geweest! Van mama moet er waarschijnlijk in staan dat het heeft geregend, dus bij deze.
De dag erna

Varende vanaf Langelille, Ossenzijl, of andersom vanaf Giethoorn verblijven wij wel eens een nachtje in Steenwijk. Het is daar goed boodschappen doen, zo tegen het centrum aan.
boodschappen in Steenwijk, toen nog in de C1000
De hond laten wij dan meestal uit in park Rams Woerthe met zijn hertenkamp en vijvers met onder andere eenden en tamme ganzen. De tamme gans of soepgans is een gedomesticeerde grauwe gans, die wij onderweg ook vaak tegenkomen zoals in de Streng bij Genne.

Meer over en vanuit Steenwijk staat in onderstaande stukjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver