dinsdag 9 mei 2017

Den Haag – Naar De Boegies

Tussen 1988 en 1990 woonde en werkte ik twee jaartjes in Den Haag. Buiten het werk was daar en in Scheveningen genoeg te beleven. In het weekend geregeld eens bandjes kijken in Het Paard.
Op een goeie avond gingen wij mijn vriendin en ik naar de Groningse punkband De Boegies. Echt leuk. Wereldberoemd in Nederland door hun hit Mèh. Een of twee jaar daarvoor had ik ze ook al eens in Leeuwarden gezien en het jaar daarop in 1990 hebben wij ze samen weer gezien bij hun afscheidstournee in het Zwolse Hedon. In Den Haag stond Trio Hell in het voorprogramma. In Zwolle een jaar later geen voorprogramma, maar de wedstrijd Nederland – Engeland uit het voor Nederland geflopte WK van 1990.
De Boegies was echt feest. Punk voornamelijk in het Gronings. Het glas kwam in Het Paard bijna door de gympen heen en wij kregen al pogo-end ook wel eens een beste duw, mijn vriendin de tand door de lip. Maar het was voor ons de leukste avond die wij in het Paard van Troje hadden beleefd. De aankondigingen van de nummers door zanger Pypke, waren minstens zo leuk als de nummers zelf. Na De Boegies ging Pypke in de Ska-formatie Jammah Tammah zingen, die wij jaren later (toen wij oppas voor de kinderen nodig hadden) op Aaltjespop in Harderwijk.

De Boegies zijn ook te beluisteren op Spotify afspeellijst Radio Omhuizen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver