vrijdag 12 mei 2017

Amsterdam, de parasol

Onze vaarvakanties in Nederland

Onze laatste bootvakantie met ons hele gezin in 2011. Een natte zomer.

Gisteren voor ons doen laat in Amsterdam aangekomen vanuit Broek in Waterland.

22-juli-2011, wij waren vanmorgen al vroeg wakker, eerst doordat onze hond eruit wilde en rond 9 uur belde de vriendin van mijn lief, omdat zij haar 's avonds gebeld had, maar toen lag zij (die vriendin dus) al op bed. Die twee hebben even lekker bijgekletst en toen zijn wij allemaal maar vroeg opgestaan, om ontbijtspullen te halen bij de Albert Heijn hier in de buurt. Na ontbijt en hond uitlaten, zijn mijn vrouw en dochter Amsterdam ingegaan. Ondertussen hebben mijn zoon en ik wat onderhoud aan het schip gedaan. Voor ik daarmee begon, ben ik eerst achter het schip het water in gegaan, controleren of de schroef weer schoon was na het gedoe van gisteren in Broek in Waterland, gelukkig was dat zo! Een zijkant geschilderd en rond het raam van mijn dochters' kooi in de achterkajuit geplamuurd. Er is daar een vochtprobleempje.
onze boot is te plek in hartje Amsterdam

De meiden waren ondertussen in de Kalverstraat geweest, mijn dochter heeft nieuwe schoenen gekocht, mijn vrouw shirt en broek, voor mijn zoon (3 shirts) en mij (1 shirt) hebben ze ook gewinkeld. Toen zij terugkwamen, was ik nog druk aan het klussen.

Vervolgens zijn mijn zoon en ik samen de stad in gegaan en is mijn lief verder gegaan met plamuren en proberen een oude stekkerdoos aan de buitenkant van het schip los te schroeven, maar dat is na 36 jaar niet meer te doen.

Rond zes uur is mijn lief gaan koken en vlak voor het klaar was, waren mijn zoon en ik weer terug.
Wij hadden best zin in eten, na deze goed bestede dag en 's-avonds hebben wij lekker gerelaxt.

En de parasol woei pardoes over de brug het water in
Niet struikelen over de straatartiesten


23-juli-2011, 7 uur meldde onze hond zich alweer. Mijn schat liet 'm uit en de hond heeft ook gelijk 2x gepoept, was wel nodig dus. Als altijd rond half 10 opgestaan. Weer even langs de Albert Heijn in de buurt, spul voor nasi gekocht. Helaas is 't minder weer dan gisteren. Na 't ontbijt met gebakken eitjes van mijn dochter, gingen mijn dochter en ik even de stad in, over het Waterlooplein, Dam, Kalverstraat en Rokin. Gekeken naar zilveren ring en voetbalschoenen, voor beide niet geslaagd. Wel een softijsje gehaald en onze dochter knutseloogjes van de Xenos. Terug werden wij afgelost door die andere twee. Mijn zoon moest in de stad nog een code halen bij de PS3 game, die hij gisteren had gekocht. Hij had een X-box i.p.v. een PS3-code gekregen.
via de Warmoesstraat lopen we weer richting haven

Zij hebben in de stad een pizza-punt gescoord. Thuis namen wij nog even 2 biertjes en toen gaan koken. Was wel weer smakelijk.  Nu is het nog geen 9 uur. Olielampen hebben wij al aan (= warmer) en het regent al onophoudelijk sinds een uur of 6. En het waait behoorlijk.  Waarschijnlijk gaan wij morgen afrekenen en weer verder. Met onze boot de stad door, een stukje de Amstel op. Hopelijk met wat beter weer.

Meer over en vanuit Amsterdam staat in onderstaande stukjes




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver