dinsdag 25 december 2018

Den Haag - op mezelf

Toen mijn militaire dienst in Steenwijk in  1988 erop zat, kon ik vrijwel direct aan het werk. Eerste werkdag 14 maart 1988. Twee weekjes vrij waarin ik mijn boeltje naar Den Haag verhuisde, want daar had ik werk gekregen bij de toenmalige PTT. De sollicitatie had ik in Den Haag gedaan, vlak bij de Koninklijke Stallen aan de Kortenaerkade, de test dichter bij huis in Groningen.

Mijn eerste kamer was in de 'sjieke' buurt Benoordenhout. Nou de kamer waar ik woonde was niet echt in een sjiek pand. Het hele huis was opgedeeld in kamers. Beneden woonde een oude vrijgezelle man in de overige kamers twintigers, boven mij een weer wat oudere Algerijn. WC delen, douche en keuken ook. Ik heb er een maand of 9 gewoond. Al vrij snel schade aan een nieuw kastje door lekkerij vanaf de etage erboven. Toen de bewoner er niet was bleef zijn kraan druppen. Het gootsteentje liep niet goed door en na lang genoeg blijven overlopen, lekte het dus ook mijn kamer in.

Verder rook het er niet fris, beneden een kattenbak in de keuken. Al gauw keek ik verder en vond een kamer met eigen keuken twee hoog in het Zeeheldenkwartier. Dit was nog dichter bij mijn werk aan de Kortenaerkade. Ik kon er lopend naar toe. Ik heb hier iets meer dan een jaar gewoond, toen kreeg ik elders werk, tijd om te verhuizen en te gaan samenwonen.

Toch in die twee jaar op twee adressen heb ik Den Haag en Scheveningen goed leren kennen.
Met de 'buurvrouw' naar de Paap, met mijn meisje naar het Paard, naar Scheveningen, Parkpop, noem maar op. Naar de discotheek, 's avonds met de buurman de stad door in een auto, waarvan nog maar een deur open kon...
Waren twee leuke jaren.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver