zondag 27 oktober 2019

Omhuizen Station

Ik reisde en reis veel per trein. Maar hier was geen station. Wel veel stations gezien.

Vroeger als kind reisde ik meestal per trein van Leeuwarden naar Workum naar de camping, toen ik op de HEAO zat reisde ik dagelijks per trein van Leeuwarden naar Groningen en weer terug. Later werkte ik in Den Haag en had geen auto. Ik woonde daar wel, maar reisde nog regelmatig naar Leeuwarden en weer terug. Weer later toen ik verkering had en ging samenwonen, was er eerst wel een brommer, maar geen auto. We gingen nog steeds naar het station om de trein te pakken, als we verder moesten reizen. Heel wat stations gezien. Ook hebben wij 3x een buitenlandse reis per trein gemaakt. In de 90-ger jaren naar BelgiĆ« en Luxemburg en een keer naar Denemarken en dit jaar hebben wij een keer de auto laten staan en hebben wij de trein genomen naar La Spezia.

En sinds oktober 2019 heeft Omhuizen zijn eigen station. Treinen zullen er waarschijnlijk niet stoppen. Maar is het geen schattig dingetje...

Omhuizen Station bevindt zich al een tijdje
in onze veranda, er komt in dec-23 ook een

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver