vrijdag 18 oktober 2019

Kautenbach, expansiedriften

Dag 14 van onze vakantie in de Ardennen. 

Juni 1991, samen aan het zwerven met de trein. Wij hadden een hele grote weekendtas mee en een rugzak. Daarin een hele kampeeruitrusting Wij gingen naar de Ardennen. Wij bezochten zowel België, als Luxemburg in deze kampeervakantie.

Na het middagje in Clervaux, waar wij het kasteel slechts vluchtig even aan de buitenkant hadden bekeken ’s middags terug in Kautenbach in de regen gezond gegeten. Spinazie, kipfilets en aardappeltjes. ’s Avonds weer bij J & A gezeten en later met hun nog een biertje genomen in hotel Huberty.

De dag erop moesten wij weer eens wassen. Deze keer werd ie nog goed droog ook. ’s Middags ben ik in mijn eentje gaan wandelen in de omgeving van Kautenbach, naar de top van de berg achter de camping. Op een gegeven moment kwam ik een grote bruine slechtvalk tegen op slechts 20 meter.

Later terug had mijn meisje heerlijk pannenkoeken gebakken. Het hoeft niet elke dag gezond! Na het eten had ik alweer expansiedriften en ging er op uit. Mijn meisje bleef in ons tentje. Ik berg op, berg af nog een takkeneind gaan lopen. Bezweet terug, lekker gedoucht. De roofvogel zat toen achter een kraai en vlaamse gaaien aan boven de tent waarin mij meisje een tukje lag te doen.
De dag erop in Kautenbach was weer zo’n relaxt dagje. Wij slenterden wat over de camping, speelden wat met een bal en ’s middag aten wij pizza en ijs in het dorp in hotel Huberty.
’s Avonds hebben wij nog lekker gewandeld over de camping, sociaal gedaan en her en der praatjes gemaakt.

Op een gegeven moment raakten wij met drie jongens uit Ede aan de praat. Terwijl een vleermuis overvloog en de fles veel te slappe rum-cola rondging vertelden ze, dat maandag waarschijnlijk de Belgische Spoorwegen zouden gaan staken. Toen besloten we maar om op zondag al weg te gaan.
’s Avonds zaten wij nog weer even bij J & A en hun oom, tante en neven, die er ook op visite waren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver