dinsdag 8 oktober 2019

Pizza

Wij houden niet zo van ingewikkelde liflafjes. Wij zijn mensen van de gestampte pot. Ach wij wijken er ook best wel eens van af. Best wel vaak eigenlijk!

Een pizza een van de 3 p's op zijn tijd is ook best lekker.

Soms maken wij hem helemaal zelf, inclusief de bodem van zelfrijzend bakmeel of met zo'n pakket uit de supermarkt. Ik maak dan zelf de tomatensaus, snijd de groente die ik er op wil, vleeswaren en / of tonijn, mozzarella, kaas of wat dan ook. Ze zijn nooit gelijk.

Na een drukke werkdag komen zij ook wel eens uit een diepvriesdoos, vaak gewoon de simpelste margarita.  Wij voegen er dan nog wel wat extra uien, tonijn, mozarella, vleeswaren enzo aan toe.

Ook als wij uit eten gaan wordt het wel eens pizza. In het buitenland, maar ook in Nederland.

Ik herinner mij nog hoe ik bij mijn nicht in New Jersey gigantische Amerikaanse pizza's uit een doos at. Daar delen zij de punten, of op dezelfde manier in een pizzeria in Pecos met mijn vrouw en neef.
In Newcastle in een snackbar een hele hete uit een pizzadoos, thuis eentje van Dominoes, of gewoon een lekkere uit een pizzeria, waar dan ook, bijvoorbeeld in Italië met soepstengels vooraf.

Ook werden wij begin 90-ger jaren al eens wakker van de brandweer. Er was brand uitgebroken bij de pizzeria om de hoek in het Soesterkwartier in Amersfoort!
Een pizza'tje in Rotterdam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver