woensdag 13 november 2019

Skeeleren

De sporten die ik het meest beoefen of heb beoefend zijn, voetbal, atletiek, schaatsen en fietsen, maar ik heb ook een poosje fanatiek geskeelerd. Dat is natuurlijk zo gek niet, want het is gewoon schaatsen op wielen.

Ergens aan het begin van de eeuw, toen wij nog in Harderwijk woonden, kreeg ik een paar mooie Hypno skates op mijn verjaardag. Mijn vrouw had op dat moment ook al een paar skates. Vanaf dat moment gingen wij vaak samen op een doordeweekse vrije dag een eind skeeleren in de omgeving. Ik wisselde dit af met mijn hardlopen.

Wij reden dan bijvoorbeeld de langs het Wolderwijd richting Horst, bij linksaf richting Ermelo, op een gegeven moment staken wij dan de straatweg over en kwamen wij op de lekkere betonpaden in de bossen tussen Harderwijk en Ermelo in. Aan het eind van zo'n rit door de bossen, moesten wij dan nog door de stad weer terug naar ons huis aan het Wolderwijd. Als je dan de A28 overging en de brug weer af, was het altijd goed kijken, want remmen is een stuk lastiger dan op een fiets of op schaatsen op het ijs. Het ging trouwens altijd goed.

Na onze verhuizing naar Zwolle bleven wij ook regelmatig skeeleren. In Zwolle de Hasselterdijk langs naar Hasselt en dan linksaf over het industrieterrein en langs de N331 skeelerden wij weer terug en reden wij halverwege de terugweg via de Ruimzichtweg de dijk naar huis weer op. Het asfalt destijds in Hasselt was helaas niet van goede kwaliteit. Tegenwoordig ligt het er ook daar mooi glad bij.

Op een gegeven moment kaapte mijn zoon mij skates en heeft ze helemaal afgeragd. Toen kocht ie een paar aggressive inline skates. Dit is echt een van zijn sporten gebleven en hij rijdt nu nog in zijn auto de skateparken in de wijde omgeving af. Voor mij stopte het skeeleren en ik heb deze sport niet meer opgepakt. Ik genoot er trouwens wel van. onze gezamenlijke ritten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver