donderdag 11 juli 2019

Zwolle, even geen trein

11-7-2019

Ik ga gemiddeld vier keer per week met de trein naar mijn werk, een uurtje treinen verderop. 's Ochtends vertrek ik dan voor de ochtendspits met de trein vanuit Zwolle.

Vlak voor mijn zomervakantie gaat het dan vaak voor een of twee, dit jaar weer twee weken anders. Nu zit ik weer midden in zo'n periode. Er gaan twee weken geen treinen van Zwolle richting Amersfoort. De sporen, wisselstraten en dergelijke worden allemaal vervangen.

Zo erg is het niet. Het doorbreekt de sleur even als het niet zo lang duurt. 's Ochtends even door de stationstunnel lopen naar het Lübeckplein en daar staat het vervangend busvervoer al klaar.
Instappen, de chauffeur heeft Sky radio zacht aan staan. Het is best wel geinig om voor het eerst in jaren een nummer als Living On My Own van Freddie Mercury weer eens te horen.

Nog geen kwartier later, worden wij bij het perron in 't Harde afgezet en kunnen wij verder met de intercity trein. Soms ben ik dezelfde tijd op mijn bestemming, soms een half uurtje later.
Terug doet de bus er in de avondspits iets langer over, maar meer dan twintig minuten later dan normaal ben ik nog niet thuis geweest. Prima wat mij betreft!

Nog een weekje deels bussen naar mijn werk en dan is alles weer als vanouds over bij Zwolle vernieuwde sporen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver