woensdag 22 juli 2020

Fietsen

Als Nederlander fiets ik veel, ik ga op de fiets naar en van het station om op mijn werk te komen, ik doe boodschappen op de fiets en ik ga op de fiets de stad in. Ook toen wij nog met onze boot op vakantie gingen hadden wij in de regel twee fietsen mee, zodat wij ter plekke ook op de fiets de omgeving konden verkennen, of een boodschap doen.

Verder is fietsen ook gewoon sport. Het professionele wielrennen volg ik al jaren niet meer intensief. Zelf fiets ik ook wel sportief. In 1988 fietste ik voor het eerst de Elfstedentocht, op dat moment had ik nog niet eens een eigen racefiets, hoe dat allemaal verliep vanaf de start in Bolsward....?

Een jaar later had ik wel een racefiets ik heb op die Peugeot de volgende 7 Elfstedentochten gefietst.
In 1995 vond ik het mooi geweest. Trainingen in die jaren bestonden eerst uit een keertje een Elfmerentocht met mijn huidige vrouw en toenmalige vriendin fietsen, eens een Woudenfietstocht in Friesland en eens wat tochtjes in de omgeving van Amersfoort waar ik toen woonde. Later jaren was mijn enige training voor de Elfstedentocht mijn fiets van Amersfoort door Flevoland naar Hindeloopen of Workum fietsen. Een week later fietste ik dan van daar naar de start in Bolsward.
In 1991 toen mijn lief en ik allebei meededen, fietsen wij buitenom van Amersfoort over de Veluwe naar Steenwijk en het laatste stuk met de trein naar Friesland.

Echter hardlopen bleef mijn belangrijkste sport en het sportfietsen verdween weer naar de achtergrond.

Tot een paar jaar geleden. In september 2016 kreeg ik geen racefiets, maar een mooie sportfiets van mijn lief voor mijn verjaardag. Toen ging weer eens met meer vaart meer dan alleen om een boodschap fietsen. Een deel van die tochten heb ik beschreven in mijn verhaaltjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver