zondag 17 februari 2019

Ermelo, zwemles

Wij woonden in Harderwijk rond de eeuwwisseling met jonge kinderen. Op een gegeven moment zijn ze aan zwemles toe. Onze dochter is de oudste en die ging op zwemles in het zwembad in onze woonplaats. Twee keer per week een half uurtje. Een van ons beiden bracht haar er achter op de fiets heen. In dat half uurtje ging je een boodschapje doen in het winkelcentrum Stadsdennen en daarna voor onze dochter weer omkleden en naar huis. Kijken bij het zwemmen was niet mogelijk, behalve bij een openbare les, je betaalde per aantal lessen en het duurde hier een hele tijd totdat onze kleine meid haar A en B piloma eeh diploma had gehaald.

Na onze dochter was onze jongen aan zwemles toe. Ermelo is maar een paar kilometer verderop vanaf onze woning aan het Wolderwijd, de zwemlessen duren er langer en als je wilde kon je gewoon vanuit het zwembadrestaurant de lessen volgen. Leuk personeel, je betaalt in een bedrag voor het halen van A en B en (da's dan ook geen wonder) binnen de kortste keren had onze zoon A en B gehaald.

Ik vond het altijd wel leuk zo'n zwemlesje. Met mijn zoon achterop de fiets naar Ermelo. Hij praatte altijd honderduit. Als hij dan zijn les had ging ik of even naar het dorp. Daar zat toen nog een leuk platenzaakje Rockheaven waar je voor een paar centen nog heel veel vinylplaten of cd's kon kopen.
Spotify was er nog niet en toen vond ik nog belangrijk om alles wat ik leuk vond ook te hebben.
Een andere keer ging ik weer een stuk fietsen over de Groevenbeekse hei, door landgoed Groevenbeek vlak bij Putten. Na de les weer naar huis.

In de herfst nog wel eens afstappen aan de Fokko Kortlanglaan, zodat mijn zoon nog een vracht kastanjes kon zoeken, die tussen zijn voeten in  de fietstas verdwenen.

Ook met zijn vieren zijn wij in de tijd dat wij in Harderwijk wonen geregeld wezen zwemmen voor de lol in Ermelo (in Harderwijk, maar een enkele keer). In Ermelo was een mooi recreatiebad en wij als pa en ma gingen er ook altijd wel even de gratis sauna in, daarna afkoelen (bijvoorbeeld buiten in de sneeuw). Wat te lezen mee voor tussen het badderen en wat lekkers. Dat was altijd wel leuk.

Het afzwemmen was er ook best gezellig. Ma of pa hoefde hier niet net als in Harderwijk mee te zwemmen. Wij zaten gezellig en feestelijk langs de kant en met muziek (Hela hola, ik heb mijn diploma) kwamen de afzwemmers de zwemzaal in.

Ja ik heb leuke herinneringen aan het zwembad aan de rand van Ermelo.

Meer over en vanuit Ermelo staat in onderstaande stukjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver