zondag 31 juli 2022

Molkwerum, familie

Zwerftocht 2022 deel 32, 4 juli 2022 (bezocht zie tripadvisor

Terug naar vorige deel 

Na het ontbijt verlieten wij de camperplaats in Leeuwarden en reden wij naar de Jumbo in de wijk Zuiderburen. Daarna op naar Hindeloopen, onderweg tankten wij nog even in Parrega en tussen de middag zaten wij gezellig even bij mijn schoonouders in de tuin. Zij zouden ons morgen ophalen, zodat wij in hun auto naar de uitvaart kunnen.

Daarna door naar de camperplek van camping 't Séleantsje vlak achter de IJsselmeerdijk in Molkwerum. Allebei hebben wij 's middags hier ook nog heerlijk even gezwommen.  Wij zijn omstebeurten, terwijl de andere op het strandje op de hond paste naar het Nationaal monument voor alle vermiste WOll-luchtmilitairen bij een eindje uit de kust gelopen en gezwommen en weer terug. Mooi dat er eerder dit jaar zo'n monument is opgericht om deze mensen  te herdenken, zodat ook zij niet worden vergeten.

's Avonds kwamen mijn zwager en schoonzus met hond (lol, die honden samen) uit Sneek nog even op visite, en mijn schoonvader kwam tegelijk nog even langs op de fiets uit Hindeloopen. Gezellig en waardevol. 


Nationaal monument voor alle vermiste WOll-luchtmilitairen

Het werd avond, het werd nacht, de laatste ronde op de dijk met de hond aan het IJsselmeer voor de nacht is ook altijd bijzonder, wat een ruimte. Bedtijd.


De andere dag, Mijn schoonvader haalde ons 's morgens op met zijn auto bij de camper. De hond blijft in Hindeloopen bij mijn schoonvader. Wij gaan met de auto door naar Goutum.

...

Na de plechtigheid, spraken wij nog even met onze twee kinderen af, dat wij morgen naar Hattem vlak bij hun en onze woonplaats zullen gaan, zodat wij 's avonds gezellig even met zijn vieren kunnen eten en napraten.

Onze hond had ondertussen een prima tijd in Hindeloopen en had met de oppashond van mijn schoonvader gespeeld. Wij namen hem weer mee naar Molkwerum en 's avonds kwamen mijn andere zwager en schoonzus uit Koudum nog bij ons op visite. Het was wat ander weer, dan gisteren nu zaten wij gezellig binnen.

Zwerftocht 2022 deel 33, 6 juli 2022


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver