vrijdag 22 juli 2022

Stein (Aargau), douane

Zwerftocht 2022 deel 14, 23 juni 2022 (bezocht zie tripadvisor

Terug naar vorige deel

Na een leuk ritje na de lunch in Erfringen-Kirchen, staken wij via een brug de Rijn over en kwamen wij in het Zwitserse plaatsje Stein in het Kanton Aargau, niet te verwarren met het veel mooiere Stein am Rhein enkele tientallen kilometes oostelijker. 

Mijn lief zette de camper op een parkeerplaats voor het douanekantoor en ik liep naar een van de kantoren om een raamsticker van 40 Zwitserse frank te kopen, om in Zwitserland de grote weg op te mogen. De dame bij het eerste loket, zij stuurde mij in verstaanbaar Duits naar het kantoor aan de overkant. Aan de overkant sloot ik achter een vrachtwagenchauffeur aan in de rij. Toen ik aan de beurt was zei de man, dat ik bij het verkeerde loket stond. Moet ik zeker het loket buiten hebben. Naar buiten. De Zwitserduits (slecht verstaanbaar) sprekende man wees mij weer naar binnen. Oh daar is nog een loket. Daarachter stond nu weer dezelfde man, maar hij hielp daar nu een vrouw die vooraan stond. Daarna was ik aan de beurt en kocht de sticker. 

Ik kuierde weer terug naar de auto en wij waren voor het eerst in drie jaar weer in Zwitserland. Nog een minuut of tien rijden naar de camping. 


Zo wij kwamen iets te vroeg (middagpauze tot vier uur) en kuierden eerst wat door het dorp en namen een ijsje uit onze eigen vriezer. Het is best brodzig. Om vier uur checkten wij in. Voor twee dagen, want na alle omzwervingen kunnen wij morgen wel eens een rust en wasdag houden.  

's Avonds zaten wij lekker buiten voor onze camper toen er een man kwam praten het was een Turkse Nederlander met een Nederlandse vrouw, die gezellig over van alles en nog wat in Nederland en Zwitserland met ons sprak. Op een gegeven moment zei die, kom vanavond maar even langs, bij ons in het dorp en gaf ons zijn adres. Daar hadden wij eigenlijk geen zin in, maar gelukkig begon het 's avonds te onweren en te plenzen, dus konden wij zonder gezichtsverlies wegblijven.

Morgen nog een dagje in dit dorp in de Zwitserse Jura. 

Zo ziet het er in Frick uit na een natte nacht


Zwerftocht 2022 deel 15, 24 juni 2022

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver