zaterdag 30 juli 2022

Wallenstein, ruïne

 Zwerftocht 2022 deel 29, 1 juli 2022 (bezocht zie tripadvisor

Terug naar vorige deel

Vandaag voor ons doen weer een lange rit, want wij moeten i.v.m. een uitvaart snel terug naar Nederland. Iets na elven rijden wij Markt Feucht in Beieren uit en vertrekken richting Neurenberg, Erlangen (waar wij 3 jaar geleden geluncht en getankt hadden) en na Schweinfurt lunchen wij op Parkplatz Schwemmelsbach en nemen wij een flinke pauze.

Daarna rijden wij weer verder naar het noorden. Tegen vieren vonden wij het welletjes voor vandaag. Ik zocht snel even een plek om te overnachten. Ik vond al gauw een geschikte camping, Wallenstein in het gelijknamige dorpje in de gemeente Knüllwald in het Knüllgebergte. Bijzonder is, dat midden op deze camping een mooie 12e eeuwse burgruïne ligt.


 

Wij arriveerden om vijf uur hier. Wij schreven in en namen een mooie vrije ruime plek aan het andere eind van de camping. Deze camping is op terrassen gebouwd en vanzelfsprekend hebben wij ook de burcht bezocht. Na deze dag had geen van ons meer behoefte om te zwemmen, maar er is hier ook een fijn natuurzwembad.

De andere morgen ging ik met de hond even aan de andere kant van de weg de heuvels in, het is prachtig wandelen hier. Het is jammer, dat wij verder moeten en niet wat langer van deze plek kunnen genieten.



Na het ontbijt, reden wij door deze mooie streek naar het stadje Homberg, waar mijn lief boodschappen deed en ik later even diesel tankte. Gek hé? Bijna nergens in Duitsland tref je onbemande benzinestations. Wij gaan richting Ibbenbüren rijden, om morgen zondag in Nederland  bij mijn moeder op bezoek te kunnen gaan.

Zwerftocht 2022 deel 30, 2 juli 2022

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver