donderdag 28 juli 2022

Brenner, snel richting Nederland

 Zwerftocht 2022 deel 26, 30 juni 2022 (bezocht zie tripadvisor

Terug naar vorige deel

Het was half 7 een warme nacht en vroeg wakker, mijn lief zei, 'ik ga zwemmen', ik, 'is goed, dan laat ik nu de hond even uit en dan ga ik straks zwemmen'.  Ik ga het is ondertussen 20 voor 7. 

Telefoon. Mijn moeder belt. Mijn vader, die al enige jaren een steeds slechtere gezondheid had, is in zijn slaap overleden. Drie dagen geleden had ik hem nog even gesproken, niet lang, hij was al erg benauwd. Vorige maand zijn wij gelukkig met onze zoon en dochter nog op visite geweest. Dat was nog gezellig. Hij stelde voor Chinees te halen, ook al was ie zelf te benauwd om veel te eten, maar dat was wel heel leuk.

Nu is de beste man dus overleden. Mijn lief komt terug van het zwembad en ik vertel het. 'Wij gaan naar huis', zei zij. Ja. Eerst maar richting Nederland en dan zien wij wel weer.

In plaats van in oostelijke richting, gaan wij weer in noordelijke richting terug naar Nederland. Eerst richting Brenner. Daar had ik mijn 3 euro voor de tol al klaar. Gisteren niet, maar vandaag weten wij wel gelijk hoe het werkt. Daarna de Brennerpas.

Het laatste stukje Italië deze vakantie



Na de Brennerpas rijden wij richting Innsbruck.


Dan vankg ik nog een blik op van de Hafelekar, waar wij met onze zoon erbij drie jaar geleden nog zo'n mooie dag hadden beleefd, maar nu rijden wij door.


Gelijk richting Kufstein, en Duitsland weer in, wij zien Flintsbach op de borden, maar die negeren wij deze keer en rijden door richting München.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver