donderdag 28 juli 2022

Völs, kleine camping

Zwerftocht 2022 deel 24, 28 juni 2022 (bezocht zie tripadvisor

Terug naar vorige deel

Zingend komen wij na 16 tunnels in Völs aan. Wij rijden het dorp vlak bij de landingsbaan van luchthaven Innsbruck binnen en rijden eerst door naar een supermarkt. Iets na half twaalf ga ik eerst even wat geld pinnen. Contant geld is op vakantie buiten Nederland best wel handig en daarna loop ik door naar de Spar supermarkt.
Wij staan geparkeerd tegenover de Spar

Boodschappen gedaan, nog een dikke kilometer naar de camping. iets na twaalven zijn wij weer te plek.
De camping is een klein terrein midden in het dorp achter een pizzeria, heel compact en ingesloten, maar wel van alle gemakken voorzien. Het is qua weer ook iets minder, ons maakt het vandaag niet uit.
Reviews op Internet over deze camping zijn soms niet mals, te duur en de eigenaar loopt alleen maar te pronken met zijn Porsche. Ja dat doet ie inderdaad, maar iedereen moet toch maar zelf weten hoe hij zijn geld besteedt en al met al zijn er in binnen- en buitenland zat duurdere campings. Wij zitten prima.


De middag besteden met wat wandelen door het dorp, een lekkere nasi maaltijd maken en iets na zevenen opeten en kijken waar wij morgen naar toe gaan en zo nu en dan een vliegtuig vlakbij, die van Innsbruck opstijgt, of daar landt. 's Avonds bij de wandeling hebben wij zelfs de jas aan, het regent even echt. Wij zien niet heel veel, het is donker.




De morgen, daarop doe ik de eerste ronde met de hond. Bergen komen en verdwijnen (deels) achter de wolken en komen weer terug. Nadat wij het ontbijt op hebben verbetert het weer wel. Het wordt echt warmer. Wij rijden naar de uitgang, ik vul water bij en laat het grijze water lopen en leeg ons chemisch toilet, zo klaar, alles is hier vlak bij elkaar. Voor wij naar Italië rijden over de Brennerpas, doen wij eerst nog even boodschappen in het winkelcentrum aan de rand van Völs.


Terwijl mijn lief naar de Lidl is, loop ik nog even het dorp uit met de hond, op het terrein tussen het dorp en de rivier de Inn. Daarna doe ik nog even een boodschap. In de TK Maxx kijk ik nog even om een paar fijne bierglazen en om een goede telefoonhouder voor op het raam. De Tom Tom heeft voor ons inmiddels afgedaan. Voor het eerste slaagde ik, voor het tweede niet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver