zondag 28 april 2019

Vipiteno, Sterzing, over de Brennerpas

Een weekje Tirol

In april waren mijn zoon, vrouw en ik heerlijk een weekje naar de Alpen, onze dochter paste in haar flat op onze hond, was die ook op vakantie.

Onze derde nacht en onze eerste nacht in Oostenrijk, hadden wij er net opzitten in het stadje Landeck, maar nu 16 april 2019 besloten wij eerst nog even een uitstapje te maken naar Italië, over de Brennerpas.

Eerst reed mijn zoon naar Innsbruck, vervolgens richting zuiden kleine plaspauze en mijn vrouw nam het stuur over. Nog voor wij bij de tolpoorten waren, had mijn zoon al 'Met De Vlam In De Pijp (rijd ik door de Brennerpas) van Henk Wijngaard'* voor mijn vrouw opgestart op zijn mobiel. Na de tol, prachtig uitzicht trouwens, ben je in een zucht en een scheet in Italië. Bij Brenner van de snelweg af en een later zit je in het stadje Sterzing. Een leuk oud historisch stadje in de Alpen. Naar de supermarkt voor de lunch straks, mijn zoon koopt wat werksokken op de markt. 

Twee kopjes espresso op een terrasje in de winkelstraat. Een aardigheidje kopen voor mijn dochter in een goed gevulde souvenirwinkel in dezelfde straat. De ochtend is alweer een eind op streek. Tijd om bergop te gaan. De Gilfenklamm bezoeken. Aangekomen bleek deze pas in mei pas weer te worden geopend voor publiek. Niet getreurd. Wij maakten een heerlijke wandeling op de berg waar dit woeste water zicht bevindt en hebben op een bankje onderweg heerlijk geluncht.

Bij de Jaufenstieg een overnachtingsplek gekozen en weer bergaf gereden. Bij het gekozen hotelletje, waren nog 2 kamers voor ons vrij en bij beide kamers hadden wij een geweldig balkon. 's Avonds nog gegeten in een pizzeria, pizza en bier, soepstengels vooraf hebben wij  laten staan, daarna nog lekker een rondje door de stad gedaan en wat inkopen bij de  Spar gedaan, vlak voor sluitingstijd. 's Avonds nog heerlijk gezeten in de hotelkamer. Morgen weer terug naar Oostenrijk. De bergen op bij Innsbruck.


*Met de vlam in de pijp, dus ook te beluisteren op Radio Omhuizen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver