woensdag 23 december 2020

Pecos National Historical Park

 15 juli 1992

Reis naar Amerika

Mijn neef wilde mijn lief en mij Pecos National Historic Park laten zien. In zijn oude Ford Transit reden wij over deels dirt roads er naar toe vanaf Santa Fé, hij achter het stuur, ik er naast op de koelbox, daar weer naast mijn lief op de bijrijdersstoel, of andersom. Onderweg er naar toe passeerden wij ook Apache Canyon. Apache Canyon, die naam kende ik van een Lucky Luke die ik heb, maar of daar dezelfde Apache Canyon wordt bedoeld? Pecos ken ik ook, komt ook voor in een Lucky Luke die ik heb, De Rechter, maar deze was rechter in Langtry in Texas. Ze liggen wel aan dezelfde rivier.

wel op het pad blijven

Pecos National Historic Park is een mooi complex in de halfwoestijn vlak bij het stadje Pecos.  Hier staan de ruïnes van een sinds de 11e eeuw door een pueblo stam opgebouwde Pecos Pueblo of Cicuye Pueblo, deels herbouwd.  In het complex staat ook nog de ruïne van een 17e eeuwse Spaanse missiepost. Borden langs de paden adviseerden ons wel om op de paden te blijven en op te passen voor ratelslangen. Helaas, wij hebben er geen gezien. We hebben hier wel een paar uur heerlijk rondgelopen en gekeken.


Na dit bezoek in wat lekkers. Wij besloten in de pizzeria in het dorp te gaan eten. Voor wij de pizzeria ontmoetten wij nog een paar Amerikanen. Zij vonden het heel bijzonder, dat wij uit Nederland kwamen, 'which part? Denmark?' Pizza eten. Met zijn drieën deelden wij een grote wagenwiel-pizza. 

Weer terug naar Santa Fé. 's Avonds gingen wij daar de bergen op. De Sangre de Cristo Mountains. De zuidelijkste bergketen van de Rocky Mountains. Daar was het koel en prachtig. 

Vanaf hier zag je vele tientallen kilometers ver

Prachtig wat een uitzicht




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver