dinsdag 13 juni 2017

Snert

In Omhuizen houden wij niet zo van ingewikkelde liflafjes. Wij zijn mensen van de gestampte pot. Wat ik graag eet in ons restaurant De Keukentafel is zelfgemaakte snert!

Ik gooi een pondje spliterwten met twee groenteboullionblokjes en een laurierblaadje in twee liter water en kook dit een uur, het vuur na het aan de kook brengen op klein. Zo nu en dan even een slinger met de pollepel erdoor en ondertussen snij ik een siepel (ui), een winterwortel, een prei en wat peterselie en een paar speklappen in stukken.

Na dat uur gooi ik de rest er in en breng alles opnieuw aan de kook. Als het opnieuw kookt zet ik het vuur uit en laat het dan een paar uur staan.

Een kwartier voor het eten, breng ik het nog een keer aan de kook en doe er nog een in plakjes gesneden rookworst bij.

Daarna lekker eten!

Kan geen sterrenrestaurant tegen op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver