vrijdag 31 augustus 2018

De Koog, met onze hond naar het strand


Onze hond is op een weekje na alweer elf. Het is onze tweede hond. Wij hebben een kruising border collie, Mechelse herder. Deze combinatie geeft een heel mooi lief en temperamentvol herdertje.

Onze vorige hond was een stabij. Een heel andere hond. Dit Friese ras hebben is heerlijk eigenwijs en heeft geen staande oren. Ons teefje is ruim 15 1/2 jaar oud geworden. De eerste jaren was zij heerlijk fanatiek, maar op het laatst dementeerde zij min of meer en was praktisch blind.

Toen zij nog in goede doen was in de jaren 90, ging zij ook praktisch altijd mee als ik ging hardlopen.
Vanaf huis in Amersfoort en later Harderwijk tot wel 20 kilometer per keer, maar ook als wij op vakantie waren. Op Texel van De Koog via het strand richting De Slufter en dan door de duinen weer terug. Heerlijk!

Na verloop van tijd kon ze niet meer mee. Wij waren eens in Nieuw-Heeten en daar ging ik lekker met haar rennen over de Sallandse Heuvelrug. Ja wij raakten het pad wat bijster en toen liepen wij ook onbedoeld zo'n 20 kilometer. Zij kon het niet meer bijbenen. Ik bleef nog wel rennen, maar de stabij nam ik niet meer mee... Wandelen hield zij gelukkig nog jaren vol.

Toen wij onze tweede hond kregen, ging die trouwens weer heerlijk meer op mijn hardloopexpedities.

onze stabij bij De Koog op Texel


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver