zaterdag 18 juli 2020

Fietstochtje langs Rouveen

Het was mooi weer vanmiddag. Vier uur moest mijn lief naar het werk, ik had vrij, nog niet veel beweging gehad, dus een mooie gelegenheid om even een stukje te fietsen. Vanuit Zwolle fietste ik de Hasselterdijk af richting Hasselt en op het Zwarte Water was al goed te zien, dat het vakantie is, druk en veel bootjes. Ach nog niet zo lang geleden voeren wij daar ook geregeld.

Acht kilometer onderweg langs het Zwarte Water passeer ik Hasselt, de brug over en linksaf richt Kievitsnest, daar neem ik de afslag richting Rouveen. Ik keek eerst even gauw bij de Veldschuur in het mooie natuurgebied de Olde Maten, goh daar moet ik op een ander fietstochtje nog maar eens doorheen, mooi gebied.

Via de lange rechte redelijk saaie Stadsweg kwam ik op een gegeven moment bij Rouveen uit, linksaf het dorp in, langs het sportcomplex, medisch centrum en school en al gauw fiets ik langs de kern van dit lintdorp. Bij de oude kerk fiets ik rechtsaf weer richting Zwolle. In het dorp veel achter elkaar geplaatste boerderijen met fel groene luiken en in hetzelfde groen of helblauw geverfde hekken. Aan de weg een hele batterij groene brievenbussen voor alle boerderijtjes die verderop aan de paden liggen.

Ik fiets het dorp weer uit richting Lichtmis, langs de voormalige watertoren de Koperen Hoogte fiets ik langs de Parallelweg langs de A28 richting Haerst mooie lijsters in de tuin en veel spreeuwen in de weilanden. Bij Haerst iets naar rechts en via de Bomhofplas kom ik bij de Vechtdijk.


De brug over en bij Berkum fiets ik Zwolle weer even in. Maar al gauw ben ik er weer zo'n beetje uit. Ik fiets richting Agnietenberg. Het mooiste stukje van de route is dan achter Langenholte over de Vecht dijk.

Ik verlaat de Vechtdijk en fiets Langenholte in , daar zie ik dit mooie plaatje jongvee aan de weg  hooiberg op de achtergrond.


Net voorbij Langenholte zie ik 2 ooievaars met 2 al grote jongen in een weiland. Bij het Westerveldse bos vliegt een buizerd rond, ik hoorde hem al toen ie nog onzichtbaar in en tussen de bomen zat. Voor een foto of filmpje was ik helaas te laat. Via de Holtenbroekerdijk fiets ik weer naar huis.

Dat was weer een leuk fietstochtje!
Nu een broodje en wat koffie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver