dinsdag 7 juli 2020

's-Heerenbroek, rondje fietsen

Zaterdag 4 juli, mijn lief had een late dienst en ik vrij. Ondanks de stevige wind ging ik toch maar lekker een stukje fietsen. Wind tegen fietste ik de Hasselterdijk af richting Ruimzicht. Ondertussen vlogen en schoten vele zwaluwen langs mij heen en weer op jacht naar insecten. Bij Ruimzicht sla ik links af verlaat het Zwarte Water en fiets richting Milligerplas. Daar het dijkje op en richting noorden. Vandaag is dit stukje over het dijkje langs de Milligerplas duidelijk saaier dan het stuk langs het Zwarte Water. Rechtsaf/linksaf en de Bisschopswetering in in de Mastenbroekerpolder.


Al gauw komt de 'skyline' van 's-Heerenbroek in beeld. Ik fiets het dorp door, langs de voormalige zuivelfabriek, links af en nu nog een keer voor diezelfde zuivelfabriek langs. Stoplicht, weg over, iets naar links en de IJsseldijk op. Nu wordt het weer echt leuk. Weer mooi van mij af kijken langs de rivier.


En er vliegen hier ook weer volop huiszwaluwen. Even filmen...


En weer verder, richting Vreugderijkerwaard. Hier ga ik even de brug over even in de uiterwaard kijken.


Even genieten van de ruigte, ruimte, water, loslopende koeien, zwaluwen, visdiefje, torenvalkje, kwikstaart, wilde bloemen en nog veel meer, wat in dit filmpje niet te zien is. Was een leuk uurtje fietsen, ik fiets weer via het Zwolle-IJsselkanaal richting huis. De hond moet er maar weer even uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver