woensdag 29 juli 2020

Marknesse, kanoën

Onze vaarvakanties in Nederland

16-7-2010 Met zijn vieren met onze boot op vakantie (pa + ma, 2 pubers en een hond)


Vanmorgen in haven 'De Ketting' in Genemuiden begonnen met zwemmen, heerlijk water!
Met mijn zoon ben ik even naar de jachthaven in de stad gefietst om de Potti te legen en brood te kopen bij de Boni. Rond half 12 gingen wij varen richting Marknesse. Er stond een best stevige wind met flinke golfslag. Mijn vrouw heeft nog met een vriendin in Zwolle gebeld. De telefoon van mijn dochter doet het niet en daardoor is mijn dochter behoorlijk gestresst. De vriendin die op ons huis past kon de PUC-code ook niet vinden, dus dat probleem is nog niet opgelost.

Wij zijn doorgevaren naar Marknesse, afgemeerd, hebben in het dorp boodschappen gehaald en een ijsje gegeten. Na 't eten zijn wij met de opblaaskano in de weer geweest. Die was best wiebelig, maar het is best leuk daar even mee te varen. Rond half 9 's avonds begon het te stortregenen en mijn zoon en ik waren toen gelukkig net terug van een wandeling met onze hond

Later nog even borrelen, het is tenslotte vakantie.



17-7-2010 


Vanmorgen rond kwart over 8 heb ik onze hond uitgelaten, daarna weer even gaan liggen en nog wat gelezen. Voor het ontbijt hebben 23 van ons vieren gedouchzakt, lekker ontbeten met een omeletje, de potti geleegd en varen. Helaas regende het de hele route. Gelukkig was het maar 8 kilometer naar Emmeloord. Daar aangekomen was het droog en de steiger (in tegenstelling tot ons eerder bezoek op 12 juli 2008) geheel vernieuwd met van die zwarte plastic planken. Na de koffie zijn wij met zijn vijven (dus met hond) in Emmeloord gaan shoppen. Gelukkig kon bij de Bel Company de PUC-code ook worden opgevraagd. Allemaal weer blij!

Mijn zoon de skater zocht op internet even het adres van de skatebaan op. Na het funshoppen gingen mijn lief en ik nog even te boodschappen, vandaag kipvleugeltjes, bloemkool, gebakken aardappeltjes en ananasyoghurt. 's Avonds zijn mijn dochter en zoon even naar de skatebaan en wij nog even naar de Albert Heijn voor vergeten margarine en een picachu.

Morgen van Emmeloord naar Tollebeek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver