donderdag 30 juli 2020

Emmeloord, rotte steiger

Onze vaarvakanties in Nederland

12-7-2008 Met zijn vieren met onze boot op vakantie (pa + ma, 2 pubers en een hond)


Vanmorgen in Kraggenburg werden we wakker met regen, veel regen. Hond een snelle korte ronde gedaan en snel weer in bed. We hebben vanmorgen heerlijk rustig aan gedaan, gedoucht, mijn zoon die gisteren voor wij op vakantie gingen nog een vinger met skaten gebroken had, met zijn arm in een pedaalemmerzak, ging prima.

Rond 1 uur gingen wij varen. Toen scheen de zon, maar vlak voor de sluis naar Emmeloord in Marknesse nog een kleine bui, verder bleef het droog.  Mijn zoon trapte hier nog door de steiger bij het aanmeren, zo rot is die. Uitkijken dus.


Mijn lief en mijn zoon gingen na aankomst de hond uitlaten, terwijl mijn dochter en ik naar de winkels gingen. In het centrum kwamen wij elkaar weer tegen. Met zijn allen nog wat boodschappen gedaan. Best leuk hier.
's Avonds met zijn allen nog lekker een eind met de hond gewandeld. Heerlijk vakantie, heerlijk dagje en weer een lekkere maaltijd bereid aan boord.

13-7-2008

Vanmorgen waren we erg vroeg wakker van onze waakhond. De bejaarden waren natuurlijk allemaal al erg vroeg op pad. Voor het ontbijt hadden wij allemaal een douche, gratis, waar tref je dat nog.  Na het ontbijt alle dagelijkse regeldingen gedaan, mijn lief hielp mijn zoon met douchen en nog een heel eind met de hond gewandeld. 

Bij de wandeling met de hond zagen we al een bootje ompielen bij de Hefbrug in de Zwolsevaart richting Marknesse, terwijl die er zo onderdoor had gekund, net als wij gisteren. 

Rond 12 uur weer gaan varen door de saaie rechte Lemstervaart naar Lemmer. Na anderhalf uur ongeveer kwamen wij bij de Friese sluis in de polder. Er waren veel voor ons, dus moesten wij een klein half uur wachten.

Daarna mochten wij ook 5 1/2e meter omhoog en vervolgens stuurboord Lemmer in. Dat kon al vrij vlot met hier maar twee bootjes in de sluis. Voor de 1e brug waren geen ligplaatsen vrij, voor de tweede wel. Wij liggen nu achter dezelfde boot waar wij gisteren in Emmeloord voor lagen. De kinderen en wij hebben gisteren op het gras in Emmeloord nog gevoetbald (ondanks mijn zoon zijn gipsarm). De meeste winkels hier op de Lemmer waren deze zondag open. Vanmiddag in de stuurhut met een Spätlese en een droge worst nog heel vermakelijk ff naar de loerende voorbijgangers geloerd.

Morgen richting Grootschar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver