woensdag 14 april 2021

Westerveldse Bos, paaswandeling

Zondag 4 april 2021, het is eerste paasdag en corona-tijd en het weer is beter dan het tweede paasdag zal zijn. Ik besloot maar eens een flink eind te gaan wandelen, alleen thuis vandaag met de hond en mijn lief was aan het werk.

Langs de Holtenbroekerdijk, waar ik bij het schippersinternaat een ooievaar zag vliegen loop ik richting Westerveld.


Bij de Westerveldsekolk langs het Zwarte Water, liep ik eerst maar eens de dijk af zodat onze hond even lekker kon drinken. Het was druk, maar ja wat kunnen mensen vandaag ook anders dan of thuis blijven, of een eind gaan wandelen, fietsen of rijden...


Aangekomen bij het Westerveldse Bos, liep ik de bult (vm. vuilnisbelt op). Hier was het echt druk en ik dacht, het wordt wel tijd dat er weer terrassen open gaan en mensen zich wat meer kunnen spreiden, daarmee zal Corona zich toch niet meer gaan verspreiden??? 


De hond speelt op de top even met een andere hond en daarna daal ik aan de andere kant met uitzicht op de Noorderkolk de heuvel weer af, wij halen wat wandelaars in en langs het haventje passeren wij een eindje verder weer de dijk en kuieren het volgende deel van het Westerveldse Bos in.



Uiteindelijk buigen wij weer naar rechts en over het achterste (voorste vanaf Zwolle gezien) bruggetje komen wij weer op de dijk. Wij volgen de dijk. Bij het haventje van de Zwolse Roei en Zeil Vereniging drinkt de hond nog wat, Holtenbroek weer in Twistvlietbrug over en weer naar huis.


Lekker gewandeld.

Een paar dagen later hoorde ik, dat de Vrije Evangalisatie Gemeente in Zwolle een wandeltocht in het Paasweekend in het Westerveldse Bos had georganiseerd. Vandaar dus die drukte.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver