dinsdag 28 april 2020

Langenholte, buitenlanden

Zaterdag 25 april 2020. Het is al weken droog en zonnig. Vandaag vrij en ’s middags alleen thuis. Dus ik dacht er nog maar even op uit, een stukje fietsen

De Twistvlietbrug over in Zwolle en langs de Holtenbroekerdijk fietste ik richting het Westerveldse bos. Wat is het druk op de fietspaden: wandelaars, trimmers, skeeleraars en fietsers. Veel alternatieven heb je dan ook niet als je er in coronatijd even op uit wilt, voor Aalanden sla ik linksaf en fiets ik richting Langenholte, de buurtschap door en weer links af richting Vecht, prachtige route.
camping bij de Agnietenberg en -plas

Na een stukje Vecht ben je alweer bij de Agnietenberg en verlaat je rechtsaf de Vecht weer ik fiets door en kom bij de Manege bij Berkum uit. Ik steek de weg over en fiets weer richting Vecht. Bij het laatste tunneltje voor de brug dacht ik. Waarom een heel eind de stad uit fietsen, door het tunneltje onder de A28 en weer richting Agnietenberg en Vecht.

Weer aangekomen bij het kleine stukje dat werkelijk langs de Vecht gaat even gepauzeerd, niet om uit te rusten, maar om gewoon lekker even over de Vecht de kijken, de Langenholter buitenlanden. Een blauwe reiger op een dode boomstronk in de kolk, kuifeendjes, een mooie horizon, eenden en ganzen en achter mij rijden vele fietsers voorbij, maar daar zie ik nu voor mij even niks van.

Na een 10 minuten (zo geduldig ben ik ook weer niet) weer opgestapt en richting het Westerveldse bos gefietst. Langs het ook mooie Zwartewater weer op huis aan.
De hond moet er nog even uit ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver