vrijdag 5 juli 2019

Pasen in Meppel

April 2006 Pasen in Meppel

Met zijn vieren zijn wij een Paasweekend eropuit met onze boot. Dit lange weekend brengen wij vooral in Meppel door.

In ons logboek staat het volgende

De eerste dag beleefde mijn dochter van 12 als volgt:
We hebben vandaag ons eerste boottochtje dit jaar gevaren. Het is heel gezellig in Meppel. Eerst gingen we winkelen we hebben veel lol gehad en ook veel gekocht kleren parfum brood eten schoenen beltegoed en jackpot. We hebben wat gedronken en gegeten en ook gekocht uiteraard papa is nu het eten aan het maken het ruikt heel lekker, morgen gaan we koekjes bakken.


Mijn vrouw is over deze zaterdag weer iets langer van stof:
Vanmorgen in alle vroegte zijn …dochter… en ik naar de boot gelopen en hebben we samen de boot uit de box gevaren. Daarna even doorgevaren naar de jachthaven ernaast om water te tanken. Daarna zijn wij naar huis gevaren waar we de laatste spullen ingeladen hebben en de hond en de kat ook meegenomen. Toen de mannen uit het voetballen kwamen konden wij gelijk weg. …mijn man… mocht dit voor zijn rekening nemen na al onze voorbereidingen.

Ik ga verder in het logboek:

Onderweg vlak voor Meppel zaten de ooievaars alweer op hun paal. Doordat het nog heerlijk rustig op het water is konden wij onderweg heerlijk om ons heen kijken. Er was nog plek zat langs de kade in Meppel, dus hoefden wij niet in een box en zitten wij nog dichter bij de stad.
’s Avonds na de laatste ronde met de hond, nog even lekker met zijn 4-tjes geëzeld. Tegen half 12 het tweede stroommuntje pas en de kachel draait inmiddels op volle toeren. En we binne al aardig wurg van de lange dag.

16 april 2006 1e Paasdag

Ik schrijf:

Vanmorgen lekker uitgeslapen achter ons nieuwe gordijn. Daarna lekker ontbeten met een eitje, harde puntjes en spijs-krentenbrood. Daarna rustig nog wat in de nog vochtige boot rondgehangen, gelezen en gepuzzeld. Buiten miezerde het toch. Na de koffie en thee klaarde het op en was het tijd voor een eindje kuieren door Meppel. Nu ’s niet door de binnenstad maar langs de randen.
Na tweeën ben ik gaan trimmen. Meppel uit richting Rogat. Beslist geen leuke aanlegplaats voor de boot, terug langs een gehucht met de naam Broekhuizen door een oud kilometers lang klinkerweggetje met beukenbomen langs beide kanten. In de wijk Oosterboer kwam ik Meppel weer binnen. Toen weer terug naar de  boot. De rest had ook niet stilgezeten. … mijn zoon… had gelego’d, gevist en gebald. …Mijn dochter… had een 2 ½ cm dik boek van mijn zoon uitgelezen.  … mijn vrouw… had de deur aan bakboordzijde blauw gelakt. Met zijn 3-en hebben ze muffins gebakken en de zon schijnt nog steeds.

Mijn zoon beleefde eerste Paasdag zo:

Vandaag gingen we cakes bakken die waren erg lekker. We hebben ook gevoetbald. Ik heb met 11-9 gewonnen. Papa was dus erg slecht. En we hebben een spel bedacht we moesten muntjes in een rolletje plakband wippen.

2e Paasdag

Ik schrijf:

Vandaag eerst weer lekker uitgeslapen. Het was ’s ochtends beter /  droger dan gisteren. 

Mijn vrouw maakt het af:

Eerst even wat zakelijke dingen gedaan als het wc’tje legen, die zat overigens behoorlijk vol. Daarna koffie en thee gezet. De boel even gezogen, de huishoudtaken. En toen motor gestart en weg gevaren. … mijn man… was vandaag de kapitein van …onze boot… en bracht ons keurig naar de kant met de thuiskomst. Hij heeft overigens het hele stuk gevaren. Nu even opruimen en straks afsluiten en dan is zo’n weekend zomaar weer om helaas.
Het was Heerlijk!

Pasen is het belangrijkste christelijke feest in het liturgische jaar, volgend op de Goede Week. Christenen vieren deze dag vanuit hun geloof dat Jezus opgestaan is uit de dood, op de derde dag na zijn kruisiging. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver