zondag 14 juli 2019

Kaatsen

De sporten die ik het meest beoefen of heb beoefend zijn, voetbal, atletiek, schaatsen en fietsen, maar ik heb ook nog even gekaatst. Ik kom oorspronkelijk uit Friesland, dus zo gek is dat niet.

Een seizoen, toen ik een jaar of elf was heb ik getraind in Huizum bij OG, aansluitend op het voetbalseizoen. Het waren de 70-ger jaren dus nog ouderwets op geitenwollen sokken op het grasveld op sportpark Nijlân. Er was een maar. op het moment dat er wedstrijden komen, is het weekend en laat in het voorjaar of zomer en waar zaten wij dan met het gezin? Op de camping.

Dus bleef het voetballen belangrijk, maar met het kaatsen was ik alweer gestopt voor er goed en wel een echte wedstrijd was gespeeld. Op eentje na. Onze meester vroeg, of er kinderen waren die belangstelling hadden om mee te doen met het schoolkaatsen. Nou dat wou ik en twee klasgenoten wel. Op het kaatsveld van de LKC aangekomen, bleek dat wij als 3 klasgenoten niet een partuur gingen vormen, alles werd gemixt. Ik vormde een partuur met een meisje en een jongen van een andere school uit Leeuwarden. Toch was het een leuke middag en mijn enige officiële kaatswedstrijden ooit.

Mijn enige andere kaatsverrichtingen waren kaatsen (blokjes) bij een toernooi tegen betaling van 1 gulden voor een hele dag en een heel enkele keer heb ik op de camping voor de lol gekaatst. Verder hield ik het vooral bij voetbal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver