vrijdag 5 juli 2019

Van Zoutkamp naar Gerkesklooster


Het was juli 2007 wij waren met zijn vieren op vakantie. Wij waren al van Overijssel via o.a. Havelte, Dieverbrug, Smilde, Assen en Groningen, Garnwerd naar Zoutkamp gevaren. Vanaf Garnwerd varen mijn zwager en schoonzus ook 3 nachten mee en zijn wij dus met zijn zessen op onze boot.

Juli 2007

Zaterdagmorgen al vroeg een telefoontje, mijn opoe was op 98-jarige leeftijd overleden. Ze lag al een paar dagen in coma. Donderdag moeten wij naar de crematie. Gelukkig kunnen wij er met onze boot komen voor die tijd. Mijn zoon werd naar de boeg geroepen door mijn zwager. Ze hadden de avond ervoor een lijntje uitgezet en jaar hoor in zijn pyjama haalde hij op de boeg van onze boot een paling op. Die ochtend voeren wij via de Lauwers naar Visvliet. Door de kleine Friese sluis en dan kronkelend over de Lauwers. Bij Pieterzijl zelf de brug bedienen met een sleutel, die wij vervolgens bij kruidenier De Wind in Visvliet weer inleverden. Daar kochten we wat spulletjes. Daarna besloten wij toch nog een stukje verder te varen, zo lang waren wij nog niet onderweg. Uiteindelijk meerden wij af aan een lange steiger in Gerkesklooster.

De helft van ons heeft daar de hele middag en avond gevist en van alles gevangen, maar niet opgegeten. Aan de rode picknick tafel op de kant hebben wij macaretti gegeten. Lekker!
Er werd daarna weer tot middernacht gevist.
Er werd weer een paling gevangen in Gerkesklooster

Wij hadden dat jaar een kleine boot op sleeptouw mee. Mijn vrouw en ik hebben hierin 's avonds nog even door de tweelingdorpjes Gerkesklooster en Stroobos geroeid.
Moe maar voldaan gingen wij die nacht allemaal weer op de kooi.
's Nachts regende het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver