zondag 14 juli 2019

Mastenbroek, even fietsen

Het was zaterdag gisteren en mijn vrouw had een gebroken dienst met een korte pauze en ik was vrij. 's-Ochtends was ik bezig geweest met boodschappen en huishoudelijke zaken en ik had de boeuff Bourgignon, die wij 's avonds zouden eten alvast voorbereid en opgezet.

Tussen de middag had ik met mijn lief geluncht, daarna zij weer aan het werk en ik de hond nog eens uitgelaten. Toen had ik nog ruim een uur over. Laat ik mijn sportfiets maar weer eens pakken een rondje fietsen.

Ik denk, dat ik zo'n 20 kilometer heb gefietst. Langs de Vreugderijkerwaard, waar ik al veel gelopen en gefietst heb. Na het heerlijke geslinger over de IJsseldijk, steek ik in 's-Heerenbroek over en dan fiets ik over de kaarsrechte Bisschopswetering de polder Mastenbroek in. Net als langs de IJssel hier ook ooievaars en veel zwaluwen die laag vliegend hun maaltijd verzamelen boven de sloten, hierin veel meerkoeten en zwanen met jongen. Op de drie kaarsrechte dijken, die je hebt tot je weer in Zwolle bent krijg ik altijd de neiging om te jakkeren, onderweg een paar keer gestopt voor een kiekje, langs de rand van de weg lag een doodgereden (eens mooie) haas, en daar is de Zwolse wijk Stadshagen al, gas er wat af en rustiger fietsend weer naar huis. Nog een kwartiertje tot drie uur, dan is mijn schat er weer, maar vast een pot thee zetten.

Meer over en vanuit Mastenbroek staat in onderstaande stukjes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver