maandag 3 augustus 2020

Roebolligehoek rond

Gisteren zondag 2-8-20 hadden wij onze Mechelse herderpup, die wij vorige week hadden opgehaald voor de 8ste dag in huis. Ik had vrij, mijn vrouw moest werken, maar wij zijn beiden toch 7 uur opgestaand. Ik gelijk het hondje uitlaten en daarna samen ontbijten.

Vandaag had ik voor het eerst de hele dag alleen de zorg voor de pup. De rondjes die je maakt zijn maar klein en om tien uur had ik al 2x de pup uitgelaten en daar tussen ook al even naar de Lidl geweest voor boodschappen en had ik gestoft, gezogen, gedweild en de wc's gedaan. Koffie drinken, de was doen, grote dingen pak je niet aan met zo'n dreumes om je heen. Het wordt lunchtijd, weer wat eten, ondertussen ook een pot verse sambal pepers, paar kerstomaatjes, knoflook, ui en nu ook lente-uitjes uit eigen tuin gemaakt en de pup nog maar eens een rondje.

Tussendoor slaapt de pup ook geregeld, maar nu wordt het toch tijd om wat langer dan 10 minuten van het mooie weer te genieten en even 'uit te vliegen'. Ik pak mijn fiets en rijd de dijk af, of op hoe je het maar bekijkt. Ik fiets richting Hasselt, bij de Ruimzichtweg rechts af, dus de kortere route.
even omkijken op de dijk voorbij Hasselt

Bij Hasselt heb ik nog niet besloten of ik richting Zwartsluis over de brug ga, of richting Genemuiden langs de westelijke oever van het Zwarte Water. Langs Roebolligehoek en Cellemuiden met ruimzicht (ook al heet het hier niet zo) rijd ik over en soms achter de dijk richting Genemuiden. Bij Roebolligehoek kijk ik nog even uit over de kreek en boven mij cirkelt een buizerd.

Roebolligehoek

Ik fiets verder richting Genemuiden. Even verder in de wei een kleine kudde Lakenvelders, jongvee, mooi vee. In Genemuiden aangekomen fiets ik het betonnen fietspad bij de dijk op. Even voor de haven ga ik de dijk weer af. Een moment bij de brug in de haven staan genieten, uitkijkend over eerst de buitenhaven en dan over de jachthaven richting oude stadhuis.

Jachthaven Genemuiden

Verder, of eigenlijk terug ik rijd Genemuiden door en via het industrieterrein kom ik uiteindelijk weer bij Cellemuiden. Soms begeleid door zwaluwen fiets ik met de wind in de rug weer naar Hasselt. Dat gaat snel. Bij Hasselt ga ik onder de Zwartewaterbrug door en ook hier het industrieterrein over en met zijwind fiets ik via Zwolse- en Hasselterdijk weer naar huis.

Hasselt

 Thuis laat ik natuurlijk eerst ons hondje weer even uit. Ik maak de sla voor vanavond en mijn dochter komt langs, zij eet mee, maar gaat eerst even met de hond spelen. Wij eten als mijn vrouw ook weer thuis is heerlijk, ook de sambal gebruiken wij als salsa bij een portie nacho's. Na het eten de pup er maar weer even uit.

Ach zo werd het toch nog een leuke gezellige en goed gevulde dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver