woensdag 12 augustus 2020

Roggebotsluis, vakantiepark vaart voorbij

8 juli 2004

Uit het logboek van 'Onze vaarvakanties in Nederland'

In onderstaande tekst passeren wij de Roggebotsluis bij Kampen. Dit is wellicht het laatste of een na laatste jaar dat deze sluis functioneert. Als in 2021de nieuwe Reevesluis iets zuidelijker volledig functioneert, gaat de Roggebotsluis dicht en wordt deze gesloopt.

Zo vakantie! Met zijn vieren, ma + pa + dochter 10 en zoon 9,  hond + kat

Mijn lief schrijft. Voor 11 uur nog hard aan het werk thuis, om alles maar klaar te hebben. De kat in de reisbak gezet en toen naar de boot op het Flevostrand. Mijn vriendin en haar zoon van 9 brachten ons even. We hebben eerst rustig aan een bakkie gedronken, kinderen ondertussen op onderzoek uit.
Rond 1 uur zijn wij naar het zwembad gegaan. Daarna nog chips en wat drinken nog even spelen en rond 4 uur gingen ‘vriendin en zoon’ weer naar huis.

Ik schrijf. Na de macaroni nog een heel eind gevaren vanavond. We liggen nog zo’n 2 kilometer van de Roggebotsluis op een aanlegplaats. Er was vanavond weinig wind en ’t was niet druk op het water.

Dochter schrijft. Vakantie, ‘kat’ lekker mee. Ik schrijf niet veel want we hebben het VIDIOdagboek nog.

143 liter.

9 juli 2004

Mijn lief schrijft. Vanmorgen kwamen er vrachtboten voor ons in de Roggebotsluis met complete vakantiehuisjes erop, een heel vakantie park passeert ons. En we moesten 2 voor laten gaan en toen mochten wij mee met een schut met nog een recreatieboot en een vrachtboot.
Het was heerlijk rustig weer ondanks de voorspelling. Toen op weg naar Kampen. In Kampen aangekomen eerst een uur tijd verkletst met buurtjes, daarna bootschappen met hond shoppen, geslaagd dagje.

Dochter schrijft: Jes ik heb een nieuwe Olijke Tweeling. Heb ik zo elke week.

Ik schrijf. ’s-Avonds om half 10 visite gehad van een MSN-kennis van mijn schat en haar man, M... en .?.. Het was best ff gezellig. Nadat ze vertrokken hebben wij ook nog lekker een uurtje nagezeten.

134 liter.

10 juli 2004

W4, zonnig 20 graden

Ik schrijf. We hebben vandaag 10 meter gevaren. Van de ene kant van de steiger naar de andere en gedraaid, want er moest een opgebouwde praam van 18 meter hier aan de steiger van de Buitenhaven in Kampen. Het was verder een heerlijk relaxte dag. Mijn lief heeft handwasjes gedaan. Dat droogde goed met dit droge winderige weer. Samen even gewinkeld, op de vouwfietsjes naar de C1000. ’s-Middags nog met zijn vieren de stad in. Mijn zoon was toen zijn energie nog niet kwijt, nadat mijn lief en ik samen het nieuwe gasstel hadden geïnstalleerd ben ik nog met hem even wezen fietsen door Kampen en IJsselmuiden. Mijn dochter heeft weer 2 prachtige nieuwe Olijke Tweeling boeken.
Dochter schrijft: Al uit, 2 boeken in 1 dag.
Ik schrijf. ’s-Avonds draait de geheime zender Amahoela BierBierBier van Normaal voor ons.

Morgen naar Berkum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver