zondag 20 mei 2018

Vreugderijkerwaard, 's avonds nog even fietsen

20 mei 2018, Pinksteren, toch vandaag grotendeels bij huis doorgebracht, wat huishoudelijke dingen gedaan, bijna de hele dag buiten gezeten, een boek uitgelezen, mij dus wel vermaakt.

Wij hadden al vroeg warm gegeten pizza met shoarma erop, vroeg omdat mij lieve meid vanavond moet werken. Tegen de avond nog wat in de tuin en aan de schutting geklust en daarna nog wat oude kleding op mijn fiets naar de kledingcontainer gebracht. Het is vandaag prachtig weer, dus ik ben nog even doorgefietst langs de Zalkerdijk naar de Vreugdewijkerwaard. Wat is dit nu verder uitgebreide buitendijkse gebied aan de IJssel bij Westenholte mooi geworden.

Geweldige uitzichten! Vroeger ging ik hier vaak hardlopen langs de toen nog dichter tegen de IJssel liggende dijk en bleef dus nooit eens even staan kijken om te zien hoe mooi alles hier is. Vanavond dus wel. Geweldig weids uitzicht over water en land en bossages. een bruine kiekendief vliegt boven mij, ganzen, eenden en meerkoeten zwemmen her en der rond, er vliegen visdiefjes rond en wat een bloemen en plantenweelde.
rode en wittte klaver

prachtige margrieten




 
weer terug over de lange brug

Daarna fiets ik via de dijk en langs de Spooldersluis weer naar huis een heerlijk niet zo lang fietstochtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver