zondag 7 oktober 2018

Zalk, even fietsen

Een zondag in oktober, het is lekker weer, ik heb vandaag vrij, maar mijn vrouw een late dienst.
Toch vermaak ik mij wel. Gisteren een aantal meters hek rondom onze tuin gerepareerd, of beter, opnieuw geplaatst. Vandaag delen wij onze vrije dag maar weer wat anders in.

's-Morgens sliepen wij beiden lekker uit. Na het ontbijt kreeg onze hond zijn tweede ronde, de eerst had ie van mij voor het ontbijt. Na het ontbijt zijn wij even naar de Ossenberg gereden om de hond uit te laten. Heerlijk even.

Terug heb ik koffie gezet, tijd vliegt. Toen de wedstrijd van Feyenoord begon had ik de nasi en het vlees (babi) en saus klaar. Heerlijk hebben wij even gegeten, bord op schoot. In de rust begon het werk van mijn vrouw. Mijn zoon was ook beneden voetbal kijken, maar hij eet op een voor hem beter tijdstip. Helaas zat er in Tilburg tegen Willem II voor Feyenoord geen overwinning in: 1-1.

Rond half vijf kan ik er nog wel even op uit vond ik. Het is nog best goed weer. 's Middags al even zitten denken, waar fiets ik heen, richting Kampen? Richting Hasselt? Richting Hattem? Milligerplas? Nee!. Vandaag over de oude IJsselbrug Zwolle uit, richting Zalk. Lekker langs uiterwaarden en IJssel. Je bent zomaar in Zalk, schattig dorpje, rechtdoor, dorp weer uit en via een rechte weg richting Wezep door de weilanden, over het spoor en N50, stukje langs de Stouwe en linksaf door de Voskuil richting Hattemerbroek, over het spoor een heel klein stukje Hattem en over de nieuwe spoorbrug, de IJsselboog weer terug naar huis. Lekker even een klein anderhalf uur op pad geweest en van de natuur en omgeving genoten.
zicht op Zalk

Zalk

Stouwe

IJssel en nevengeul bij Zwolle
Schotse Hooglanders bij de IJssel, Zwolle

Spoolde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver