woensdag 10 oktober 2018

Luttelgeest, de kassen in

Mijn lieverd, had zaterdag en zondag gewerkt en maandag vrij. Dinsdag allebei weer aan het werk. Dus wij dachten maandag na een heerlijk ontbijtje laten wij wat leuks gaan doen. Deze keer kwam ik met het goede voorstel, naar de Orchideeënhoeve in Luttelgeest. 'Of dat wel wat is...'zei mijn vrouw, nou 'volgens mij is het wel leuk' zei ik. Ik had er wel goede dingen over gehoord. Wij zouden het daar vast wel 2 uren uithouden.

De auto aangetrapt de weg op, bij de Ramspol de Noordoostpolder in, bij Emmeloord rechtsaf en naar Luttelgeest. Een kleine 40 minuten en wij waren er al. Voor oktober was het best fijn weer, jas in de auto gelaten, alhoewel het in Luttelgeest nog best winderig is, maar wij gaan toch de kassen in.

Eerst naar het restaurant,  bakje koffie. 'Ik geloof, dat wij hier zo'n beetje de jongsten zijn'. Tsja onze leeftijdsgenoten zijn nu voornamelijk aan het werk. 'Ach kunnen wij alles goed bekijken'. Na de koffie naar binnen, best mooi, er is een route, die is rollator- en rolstoelproef, maar er is ook een route, door sluip- en klimpaadjes, met ook een hangbrug zo'n beetje door het water, die namen wij. Wij namen best de tijd, lekker even een 20 minuten in de junglelounge gezeten en weer op ons gemak verder. Behalve tuin is dit ook zo'n beetje een dierenpark. De beek en vijvers zitten vol koi-karpers, geel- en roodwangschildpadden, er lopen diverse vogeltjes rond er is een prachtige vlindertuin, flamingo's, alpaca's en het voeren van de lori's was ook een belevenis. Al met al, zijn wij er wel een uur of vier binnen geweest, we sloten af met nog een lekkere maaltijd en gingen toen pas weer op huis aan.

Een leuke, echte vakantiedag ter afwisseling. Bovendien gaf dit bezoek weer inspiratie en aanleiding om nog wat leuke dingen aan ons eigen tuin toe te voegen. Op de terugweg in Kampen reden wij nog even langs de Action, want daar konden wij vast wel wat goedkope hangmandjes vinden voor in de pergola.

Er is veel moois in Pantropica (zo heet de Orchideeënhoeve vanaf 2024) te zien o.a:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver