dinsdag 25 april 2017

Een Bob Rossi gemaakt.

Wij hebben een koude aprilmaand dit jaar. Zaterdag 22 april op een gegeven moment maar lekker naar binnen gegaan. 's Ochtends was ik al verkleumd op het voetbalveld. Buiten klussen wij bij lekkerder weer wel verder.

Mijn vrouw was al weer wat begonnen met schilderen. Ze zei, dat kan jij ook wel...
Nog even dralen, op You Tube wat Bob Ross filmpjes gekeken. Die rustgevende Amerikaan met de Afro-kapsel, die begin 90-ger jaren doorbrak met zijn filmpjes op televisie over schilderen en in 25 minuten prachtige taferelen op het doek zette, in olieverf met grote kwasten, krabbertjes, plamuurmessen, en 'Van Dijk bruin'. Helaas is in 1995 na een ziekte op nog maar 52-jarige leeftijd overleden.

Nou ja wij zijn aan de slag gegaan. Inmiddels zit er voor 4 afleveringen aan tijd in en ik vind het nog niet af.  Het 'half-fabrikaat' staat hieronder afgebeeld. Ik heb nog niet een fractie van Bob Ross zijn tips gebruikt en acryl- in plaats van olieverf. Maar wij hebben er beide al volop lol aan beleefd.

Ik ga nog wel eens wat in elkaar kliederen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver