dinsdag 30 november 2021

Drukwerk

 In 1981 hoorde ik voor het eerst van Drukwerk. 'Ik Verveel Mij Zo In Amsterdam Noord' werd toen regelmatig op de radio gedraaid. Eind van dat jaar hadden ze hun grootste hit Je Loog Tegen Mij en op 6 maart 1982 speelden zij live in de Klameare in Workum.

In Workum had ik vrienden, ik met de trein naar Workum, een vriendin ophalen en er naar toe. Leuk concert. Harry Slinger was goed in vorm, goede sfeer. 

Twee jaar daarna speelden zij nog eens in Workum, weer er naar toe.  Er gaan een paar jaar voorbij. In dienst geweest, een baan, ik kwam nog steeds veel in Workum, het wordt 1988 en Drukwerk speelt in de Klink in Koudum. Met een grote groep vrienden van de camping er naar toe. Er hadden volgens mij wat personeelswisselingen in de band van Harry Slinger plaats gevonden. Het concert was weer top.

Later speelde Harry Slinger nog eens zonder Drukwerk op het dorpsfeest in Koudum en ik was er weer bij. Ondertussen had ik mijn liefde gevonden. Zij was fan van Drukwerk. Volgens mij had zij alle elpees op cassettebandjes. Het was 1989, De Jas en Lijn 10 vonden wij beiden topnummes.

Het was september 1989. Wij hadden vijf maanden verkering. Dat gingen wij vieren in Amsterdam. De dag sloten wij af met een paar biertjes in Café Drukwerk, bestaat allang niet meer, maar het was er gezellig en bij vertrek werden wij bedankt voor ons bezoek. Top!

Jaren gingen voorbij. De live-elpee Hee Amsterdam hadden wij inmiddels bij Rock Heaven in Ermelo op de kop getikt. In 2005 waren wij samen met onze boot in Kampen. Daar vonden wij een dubbel CD met alle hits van Drukwerk in een uitverkoopbak. Gekocht! Nog veel gedraaid.


Een paar jaar geleden heb ik alle singles, elpees, waaronder de elpee 'Hee Amsterdam' en de singles 'Schijn Een Lichtje Op Mij' en 'Je Loog Tegen Mij'  en cd's verkocht aan een opkoper. Alle? Nee, vorige week vond ik deze dubbel-cd weer terug onder in een rommellaatje.

Drukwerk is te vinden en te beluisteren op Spotify afspeellijst Radio Omhuizen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver