maandag 22 november 2021

Heino, Marktzicht

 Afgelopen vrijdag hadden wij weer samen vrij. Mijn lief had vrij, ik moet nog een paar verlofdagen opmaken dit jaar. Wat gaan wij doen vandaag?

Er moeten Sinterklaascadeautjes komen, want in verband met het werk van mijn lief op 5 december vieren wij het zondag de 28ste november al en boodschappen. Wij hadden bedacht die maar in Heino te halen, want in dat dorp heb je alles zo lekker dicht bij elkaar.

Maar eerst de hond en ons zelf verwennen met een boswandeling. Een stukje de A50 op en bij Heerde er weer af. Naar de Dellen. Wij waren alle drie goed op schik en het herfstbos lag er weer prachtig bij. De laatste bruine bladeren aan de bomen, de vele paddenstoelen waaronder de elfenbankjes op rottend hout en de dennen, de heide, het is hier prachtig wandelen.



Wandelen in de Dellen

Elfenbankjes

Na de wandeling eerst naar Zwolle terug voor een bakje koffie. Na de koffie lieten wij onze hond thuis en reed mijn lief ons naar Heino. Daar gekeken in de Ter Stal kledingzaak waar wij al iets voor Sinterklaas vonden en daarna 's in die goedkope supermarkt gekeken naast Marktzicht: een paar boodschappen gehaald, maar niet bijzonder, komen wij niet weer.

hamburger 'Marktzicht'

Tijd voor lunch. Marktzicht maar in. Wij zijn hier beiden een keer eerder geweest, meer dan dertig jaar geleden op een receptie van een trouwerij van vrienden die wij al meer dan 25 jaar uit het oog verloren zijn. Coronacheck en zitten bij het raam. Verder zaten er op dat moment alleen 4 dames aan een tafeltje achter ons. Gelukkig kwamen gauw daarna ook wat mannen aan de bar zitten. Wat geroezemoes in zo'n zaak om je heen is toch fijner. Mijn lief at een uitsmijter 'Marktzicht; , ik een hamburger 'Marktzicht'. Best lekker. Nee geen patat erbij, vanavond eten wij ook weer.

Na de lunch eerst naar de Action voor de cadeautjes, waar wij voor de helft slaagden. Ik zou zaterdag de rest halen, mijn schat op een andere vrije dag van haar. Tot slot de rest van de boodschappen bij de Boni gehaald. Dan weer naar huis, zo'n vrije dag vliegt om. Boodschappen in de kelder, kasten en koelkast en de hond maar weer uitlaten. Bijna alweer donker.



Meer over en vanuit Heino staat in onderstaande stukjes

Heino, Marktzicht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver