vrijdag 12 november 2021

Schagen, boodschappen

Deel 2 midweek Groote Keeten

zie ook deel 1

Na de eerste wandeling vanmorgen, hebben wij heerlijk ontbeten en daarna gedoucht. Nu is het de bedoeling om wat inkopen te doen voor de rest van vandaag. Er is bijvoorbeeld geen afwaskwast in het huisje. Wij rijden via 't Zand en dan zuidwaarts naar Schagen, een leuk Noord-Hollands' stadje.

Gratis parkeren op het plein tussen Action en Albert Heijn. Eerst ga ik de Action in en blijft mijn lief bij onze hond. Ik haal wat ontbrekend huishoudelijk spul, waaronder twee wijnglazen, maar neem ook twee pakjes met tubes plakkaatverf en een kwastje mee, nog geen euro per stuk. Lijkt mij leuk, 's wat schilderen weer.


Slot Schagen en de Stier van Schagen

Toen ik de winkel uitkwam had het geregend, maar was het ook al weer droog. Spullen in de auto en vervolgens gaat mijn lief voor de boodschappen naar Albert Heijn en loop ik een klein rondje door het centrum, dat zich door het weer helaas niet van de allerbeste kant kon tonen, maar toch was het er leuk.
Mijn hond schrok nogal van de stier voor het Slot, blaffen!

Grote Kerk van Schagen

Gauw weer terug naar de overkapping voor de Albert Heijn, het regent weer. Toen mijn lief de boodschappen had, reden wij maar weer gauw terug naar ons vakantiehuisje. Vanmiddag nog maar eens op pad!

In ons huisje hadden wij heerlijk geluncht, een krantje gelezen. Bij het opbergen van de nieuwe wijnglazen brak ik al een van de twee, dus...

Strandslag Dorpsplein Callantsoog

's-middags nog maar even naar Callantsoog. In de Blokker, daar kocht mijn lief nog maar eens wat wijnglazen en een thermometer. Ik kocht nog een vest in de kledingzaak en een vest als verjaardagscadeau voor mijn pa, daarna nog lekker even de trap op, duinen over en nog even naar zee.

Strekdam aan het strand

Op het strand vooral op de strekdammen, was het een drukte van jewelste, meeuwen, strandlopertjes en een enkele scholekster bevolkten deze dammen. De zee schuimde lekker.

Uitgewaaid, dronken wij weer terug in het dorp nog twee lekkere koppen koffie buiten op het terras, want in tegenstelling tot vanmorgen was het nu wel droog. 's Avonds aten wij in ons huisje een heerlijke rijstmaaltijd en wij gingen weer eens lekker wat schilderen.

Morgen weer een fijne dag!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver