vrijdag 3 januari 2020

Amsterdam-Noord en door het centrum

Onze vaarvakanties in Nederland

Het is 21-7-2009, we zijn met zijn vieren met onze boot op vakantie.

Gisteren via Spijkerboor weer naar Purmerend gevaren en na een topnacht met ook nog uitslapen en lezen, vertrokken wij rond half 1 met onze boot vanuit Purmerend door het Noord-Hollandskanaal naar Amsterdam. In Purmerend hadden wij nog even naar mijn zoon (14) zijn skate-maatjes gezwaaid. Een wat saai tochtje, onderweg passeerden wij nog 2 kabelpontjes, verder niet veel bijzonders.

Na ruim een uur varen, vonden wij een mooi plekje bij het Noorderpark in Amsterdam-Noord. De laatste 2 kilometer van dit tochtje was nog het leukst. Hond uitlaten in het park en langs de dorpse Buiksloterdijk over de volgende brug weer terug.  Er zitten hier zelfs grote parkieten (halsbandparkieten) in de bomen en het stikt van de reigers. Verder liggen wij hier mooi.
Met mijn dochter (15) heb ik nog een rondje gefietst naar de Albert Heijn op het Mosveld, klein zaakje met een lekkage bij de vleeskoeling… Pilsje erbij en borrelnootjes op de kant en pas half 8 gegeten. Tussendoor nog wat onweer en buitjes. Oh ja mijn lieve vrouw heeft in de loop van de middag ook het hele dek nog opnieuw in de betonverf gedaan. Verder is alles geweldig.

Vakantie he?

22-7-2009

Vanmorgen mijn vrouw en ik samen met een rondje trimmen begonnen. Daarna heb ik een duik in het kanaal genomen, maar mijn vrouw gebruikt hier liever de douchezak.

Na een heerlijk ontbijt vertrokken wij weer. Door de sluis naar het IJ. Even goed om ons heen kijken hoe verder over dit drukke water, want er staat weinig aangegeven.

 
Nemo
Amstelhotel

Na de oversteek voeren wij dwars door de grachten van de binnenstad, leuk hoor. Intensief varen en kijken, maar helaas vonden wij geen plekje in de binnenstad. Uiteindelijk vonden wij een leuke plek in de jachthaven aan de Amstel, vlak bij het stations Amsterdam Amstel, stroom en morgen een douche.


Mijn dochter en ik deden de boodschappen en vonden een skatebaan vlakbij, leuk voor mijn zoon. Heerlijk gegeten, soep, stokbrood en pizza uit het oventje. Na ’t eten heeft mijn zoon nog lekker geskate en de andere 3 (wij) waren gezellig even mee. ’s Avonds zaten de ouwelui (wij 2-en) gezellig te chillen op de bank in de stuurhut en de kinderen beneden achter de laptop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver