zondag 3 juni 2018

We do em our Way

In de 70-ger en 80-ger jaren had ik vrachten cassettebandjes, later verzamelde ik er ook vrachten LP's en singles bij (vinyl) vanaf  '88 ook vrachten CD's en die liggen al weer een paar jaar grotendeels op de vliering en een klein deel op mijn werkkamer. Muziek draai ik nu meestal van Spotify of USB-stick. Mijn verzameling 'boven' ben ik inmiddels aan het afbouwen.

Veel cassettes nam ik zelf op van radio, of kopiëren van muziek van vrienden. Soms kocht zij ook voorbespeeld, maar meestal kocht ik dan LP's.

Voor nieuwe LP's en singles winkelde ik in de stad, Bij de Put, Poort, Van de Akker, V en D, Sound and Vision, maar ook buiten het centrum scoorde ik muziek, soms in de ramsj van de grote supermarkt / warenhuis de Miro, aan de Tijnjedijk Leeuwarden op de grens van de wijken Huizum en Wielenpôlle.

Ik kan mij nog wel herinneren, dat ik daar voor dumpprijzen een African Herbsman van Bob Marley and the Wailers heb gekocht en nog wat LP's, maar ook dit obscure cassettebandje met allerlei covers van bekende nummers door punkbandjes. Dit bandje heb ik behoorlijk versleten!

Nu heb ik mijn cassettes ook allemaal weggegooid. Ik heb al vele jaren niet meer een apparaat in huis om cassettes af te spelen. Na meer dan 35 jaar zullen deze magneetbandjes ook wel niet meer om aan te horen zijn. En ook  alle muziek van dit album staat wel op You Tube en Spotify, bijvoorbeeld op de afspeellijst Radio Omhuizen.

De Miro, wordt in Leeuwarden nog steeds Miro genoemd, ook al zit er in het Miro Center al vele jaren o.a. een Albert Heijn XL en C en A.

1 (We're Gonna) Rock Around the Clock - Sex Pistols
2 (I Can’t Get No) Satisfaction - Devo
3 Friday on My Mind - The Golant Pistons
4 (I'm Not Your) Stepping Stone - Sex Pistols
5 World Without Love - Those Helicopters
6 Then He Kissed Me - Hollywood Brats
7 Money - The Flying Lizards
8 I Heard It Through the Grapevine - The Slits
9 Walk on By - The Stranglers
10 You Really Got Me - The Gorillas
11 She's Not There - U.K. Subs
12 Nights in White Satin - The Dickies


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver