vrijdag 22 juni 2018

Van de Purmer naar Wormerveer


In 2009 waren wij met onze boot in Noord-Holland op vakantie

Die donderdagochtend 16 juli bij het gemaal in de Purmerringvaart waren wij al op tijd wakker. De bouwvakkers begonnen half acht en het was knap broedzig in de boot. Relaxed begonnen wij maar eens aan een klein rondje met onze hond en daarna nog wat lezen. Douchen met onze zwarte douchezak en daarna zetten wij koers naar de stad Purmerend via Ringvaart en Where. Daarna afgemeerd bij de binnenstad op een best voordelig plekje.

Wij zijn lekker wezen shoppen. Ik had een nieuwe mobiel nodig. Het was 2009 het was mijn eerste met camera (4 pixels volgens mijn dochter), maar nog geen smartphone toen. Mijn vrouw mocht nog een leuk jurkje, mijn dochter schoenen en een t-shirt en mijn zoon, die wil straks nog skaten:)
Na het shoppen zijn mijn dochter en ik samen op zoek gegaan naar een supermarkt. Spullen gekocht voor een daarna geslaagde barbecue op de kant. Erg gezellig!
Na de barbecue, is mijn zoon (eindelijk :)) naar het skatepark geweest voor zijn hobby.
’s Avonds relaxen op de boot. Dochter en zoon kijken een dvd’tje op de laptop en wij genieten van een biertje op de bank. Morgen is er weer een vakantiedag.

Vannacht in Purmerend heerlijk geslapen, het regende maar door pas gemaakte het dakraamzeiltje hadden wij nergens last van. Tien uur pas wakker. Een ronde met onze hond gelopen, ontbeten en daarna heeft onze zoon nog geskate. Mijn dochter had zitten lezen en mijn vrouw en ik waren nog even naar de Action en Aldi geweest. Rond 1 uur vertrokken wij richting Alkmaardermeer. Wij hadden een plekje bij De Woude op het oog. Daar aangekomen zag het er toch niet zo uit, qua aanlegplaats, niet gratis en hondonvriendelijk, als wij ons hadden gehoopt. Wij zijn toen doorgevaren richting Zaanstreek. Aan de kade in Wormerveer vonden wij een leuk plekje.
Ondanks een slechte weersvoorspelling, was het best aardig weer, alleen een wat harde wind op de middag. Hier in Wormerveer vermaakten wij ons wel, gewassen, nasi gemaakt en het gangboord hebben wij aan stuurboordzijde onderhanden genomen en geverfd.
De dag erop zouden wij nog maar eens even naar de Action voor wat extra klusmateriaal. Van een heer die voorbij kwam kregen wij een visitekaartje van zijn zeilmakerij, toen wij voor de avond weer het dakraamzeiltje van het dakraam op de kajuit bevestigden. Aardig, dat plastic zeiltje van ons ziet er natuurlijk voor een prof niet zo geweldig uit, maar het functioneert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver