zaterdag 30 juni 2018

Hoonhorst, even fietsen

Het is zaterdagmiddag, erg warm in onze tuin en mijn vrouw gaat aan het werk. Eerst breng ik al wandelend de hond van mijn dochter even naar haar flat, zij is ook aan het werk en komt straks weer thuis. Ook onze eigen hond is mee. Is die ook gelijk uitgelaten.

Daarna even fietsen. Ik fiets richting Wipstrikkerallee, ga de stad uit. Ik fiets een rondje langs de Wijthmenerplas. Het is er knap druk vandaag, een festival (gezellig :) ) en ook veel strandgasten.
Zij hebben vast een leuke middag. Deze plek kan mij niet zo bekoren. Ik fiets verder.

Eerst door het Zwolse dorpje Wijthmen en dan door het mooie glooiende boomrijke Sallands landschap met weiden en maisakkers. Ik kom door Hoonhorst. Bij de ingang van het dorp staan feesttenten en een kermis, het is dorpsfeest, alle tuinen zijn versierd. Bij de molen linksaf. Via  Emmen (gem. Dalfsen) fiets ik door naar Dalfsen. Langs de Zwevende Kei. het station, en nog een stukje rechtdoor. Het bos in. De verharde weg houdt op. Ik draai om, maar weer eens op Zwolle aan.
Rondjes rijden is het leukst. Ik neem de zuidelijke Vechtdijk naar Berkum, een heel mooie fietsroute.
Ik zie vele vogels, kokmeeuwen, grauwe en boerenganzen, kieviten, ooievaars, mooie Galloway runderen, maar ook het gangbare rundvee en in de tuinen bloeien de tropische yucca's  (bij wie ze hebben) op dit moment heel mooi.

Via Berkum en een hele mooie rit Zwolle weer in. Het was een leuk tochtje, mijn sportfiets staat weer in het hok. Nu eerst een raketje.

waterskiƫn op de Wijthmenerplas

Dorpsfeest in Hoonhorst

Bij de Molenhoek linksaf

De Zwevende Kei in Dalfsen

Drinkwaterproductiebedrijf Vechterweerd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver